تندباد در راه است، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی

به گزارش ایستگاه بازی، امیرعباس جعفری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به تقویت سامانه بارشی و افزایش گرادیان فشاری از اواخر امروز پنجشنبه و فردا در سطح استان شاهد وزش شدید باد در سطح استان خواهیم بود اضافه نمود: این امر موجب وزش شدبد باد در بخشی از مناطق استان خواهد بود که احتمال سقوط و پرتاپ شدن اشیا و شکستن درختان نیز دور از انتظار نیست.

تندباد در راه است، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش محسوس دما از اواخر روز جمعه در ارتفاعات و برخی مناطق شمالی نیز شاهد بارش نخستین برف پاییزی خواهیم بود.

جعفری اضافه نمود: همچنین آنالیز آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود توده هوای سرد از اواخر روز جمعه به استان است که موجب کاهش محسوس دمای هوا بین شش تا هشت درجه سلسیوس در استان خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: با توجه به سرد شدن دمای هوا احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست در این راستا توصیه می گردد باغداران و کشاورزان نسبت به برداشت بموقع محصولات خود اقدام نمایند.

جعفری همچنین با اشاره به سرد شدن دمای هوا احتمال مسمومیت ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد اضافه نمود: متاسفانه طی هفته های اخیر هفت مورد فوت ناشی از مسمومیت گاز منوکسید کربن به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد گزارش شده است.

وی از آماده باش اعضای شورای مدیریت بحران استان اطلاع داد و گفت: به دلیل شدت بارشها احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابرپیش بینی می گردد که هم اکنون تمام نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 82

به "تندباد در راه است، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندباد در راه است، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید