تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان المهره یمن

به گزارش ایستگاه بازی، منابع یمنی اعلام کردند که عربستان قصد دارد بندر نفتی در استان المهره در جنوب شرق یمن احداث کند.

تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان المهره یمن

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری الجزیره، شرکت فعالیت های دریایی عربستان در نامه ای به سفیر عربستان در یمن گفت که مقدمات را برای بازدید از محل احداث بندر نفتی در استان المهره یمن و اقدامات دیگر فراهم می نماید.

رسانه های یمنی اخیرا اعلام نموده بودند که عربستان قصد دارد در استان المهره در مرز با عمان بندری را برای کشیدن خط لوله انتقال نفت احداث کند. به گفته این رسانه ها، عربستان پادگان های نظامی را برای سربازانش در این مناطق احداث نموده است.

استان المهره یمن از آوریل گذشته شاهد تحصن مسالمت آمیز مردم برای خروج نیروهای عربستانی و اماراتی از این استان بوده است.

نیروهای عربستانی اواخر 2017 وارد استان المهره شدند و حرکت کشتی ها و صید در آنجا را منع کردند. همچنین فرودگاه بین المللی الغیظه را به پادگان نظامی تبدیل نموده و مانع پروازهای غیرنظامی در این فرودگاه می شوند.

المهره دارای دو گذرگاه زمینی با عمان و نیز بندر نشطون است و طولانی ترین نوار ساحلی یمن در حدود 560 کیلومتر در سواحل دریای العرب را تشکیل می دهد.

این استان همواره شاهد تظاهرات گسترده و درخواست برای خروج نیروهای سعودی از این استان است. این در حالی است که عربستان می خواهد طرح هایی را در المهره اجرایی کند و گذرگاه های دریایی و زمینی این استان را از جهت های اصلی در دست دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 11

به "تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان المهره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان المهره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید