بلیت جام ملت های آسیا را کنسل کنید!

به گزارش ایستگاه بازی، با این فضایی که درفوتبال ایران شکل گرفته همان بهتر که تیم ملی از سفر به جام ملت های آسیا انصراف دهد. تمسخر تعداد تماشاگران ملی بیش ازآنکه به کی روش لطمه بزند بازیکنان ملی را دلسرد ومایوس نموده است.

بلیت جام ملت های آسیا را کنسل کنید!

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب ، اختلاف های چشمگیری میان برخی کارشناسان فوتبال ایران با سرمربی تیم ملی وجود دارد که این وضعیت نشات گرفته از رفتارهای گاها تنش زای کارلوس کی روش و دستیارانش است. سرمربی تیم ملی در همه سال هایی که سکان راهنمایی تیم ملی را برعهده داشته، هیچ گاه تعامل مناسبی با مربیان وکارشناسان داخلی برقرارننموده و حتی در انتخاب دستیاران خود نیز همواره گزینه های خارجی را دراولویت قرارداده است که این قبیل تصمیم ها دوری و فاصله او را با عوامل فوتبال ایران به طرزچشمگیری افزایش داده است. اصولا کی روش درمحیط کاری تنها منافع خودش را درنظرمی گیرد که شاید چنین خصیصه بیش از همه عوامل موجب دوری اش از کارشناسان و مربیان داخلی و رسانه ها شده است.

اینکه کی روش در میان اغلب مربیان و پیشکسوت های فوتبال ایران وحتی رسانه ها از محبوبیت برخوردارنیست یک حقیقت ملموس وانکار ناپذیر است اما سرمربی تیم ملی مسئولیت جایگاهی را برعهده دارد که برای همه ایرانی ها خط قرمز محسوب می گردد و تاریخ ثابت نموده مخالف و موافق در بزنگاه ها به حمایت از تیم ملی می پردازند کما اینکه دیدیم در جام جهانی فوتبال عملا این گونه بود. شاید کی روش نیز با آگاهی از حس عمیق دلبستگی سرسخت ترین مخالفانش نسبت به تیم ملی هیچ گاه دررفتارهای خود تغییرایجاد ننموده و بر همان رویه همیشگی حرکت نموده است. کی روش نیک می داند که همه مخالفانش درزمان لازم به حامیان تیم ملی بدل می شوند و به همین دلیل نه رفتارهایش را تعدیل نموده و نه اینکه در راستای نزدیکی بیشتر با اهالی فوتبال ایران قدمی برداشته است. اتفاقات اخیر درحوزه تیم ملی که منجر به مصاحبه های تازه از سوی برخی پیشکسوت ها علیه کی روش شده اما عمیقا آینده تیمی که قرار است در جام ملت های آسیا طلسم 44ساله قهرمان نشدن فوتبال ایران را بشکند به مخاطره انداخته است و سهل اندیشی است که تصور کنیم این هجمه های کنترل نشده اخیر که علیه سرمربی تیم ملی وحتی دستیارانش به راه افتاده در آینده تیم ملی تاثیری به وجود نخواهد آورد.

شاید کوبیدن کی روش و به تمسخرگرفتن تعداد تماشاگران در بازی اخیر تیم ملی مقابل تیم ترینیداد و توباگو برای برخی جریان ها جذاب باشد و کارشناسان فوتبال ایران بتوانند به واسطه استقبال اندک تماشاگران کی روش را تحت فشار قراردهند اما این فشارها بیش ازآنکه تاثیری دررویه کی روش داشته باشد میان مردم و تیم ملی فوتبال ایران دوری ایجاد خواهد نمود. پیشکسوت های فوتبال ایران که خود باید در این مواقع با تجربه عمل نمایند ودرگفتارشان همه جوانب را درنظر بگیرند با تحلیل های سطحی می کوشند استقبال اندک دربازی با ترینیداد را به رفتارهای کی روش با برانکو یا رسانه ها ارتباط دهند درحالی که درگذشته نیز به یاد داریم که دربازی تدارکاتی تیم ملی اندک تماشاگرانی به استادیوم رفته اند واین وضعیت تنها مختص به کی روش هم نیست و مربیان ایرانی ملی نیز همین شرایط را گاها دربازی های تدارکاتی ملی تجربه نموده اند. بازی با ترینیداد قطعا دریک روز سخت بارانی و هوای سرد تهران نمی توانست جذابیت آن چنانی برای تماشاگران داشته باشد و تردیدی نیست اگر در زمان بهتر و با رقبایی نامدارتر بازی تدارکاتی ترتیب داده می شد بدون شک تماشاگران بیشتری به استادیوم آزادی می رفتند.

اینکه تعداد اندک تماشاگران دربازی با ترینیداد را به دوری مردم با تیم ملی مرتبط بدانیم و از آن حظ کنیم هرگز با منش ایرانی ها همخوانی ندارد وتجربه ثابت نموده حتی درشرایط های سخت سیاسی، اقتصادی نیز تماشاگران برای حمایت از تیم ملی به استادیوم می روند و تیم ملی را حمایت می نمایند. بنابراین این تحلیل ها نه تنها چاره کارنیست و نمی تواند رفتارهای کی روش را در مواجهه با اهالی فوتبال ایران ورسانه ها تغییردهد، بلکه بیش ازهمه به تیمی لطمه وارد خواهد نمود که قراراست به زودی دریکی از مهم ترین تورنمنت های تاریخ خود حضوریابد.

انتقاد از کارلوس کی روش درواقع درمسیرغلطی قرارگرفته و تیم ملی را در فاصله دو ماه تا شروع جام ملت های آسیا در فضایی کاملا نگران نماینده قرارداده است. برخی کی روش را به نقد می کشند وبا نیش و کنایه رفتارهایش را عمیقا مورد انتقاد قرار می دهند که دربسیاری از موارد به ناحق هم نیست وکی روش نیز بسیاراز اصول اخلاقی مد نظر ما را رعایت ننموده و فدراسیون فوتبال نیز همواره در موضع بی تفاوتی بوده اما ایا با این فضا می گردد به موفقیت در جام ملت های آسیا امیدوار بود؟ این جریان درحال لگد مال کردن اعتبار وجایگاه عمومی تیمی است که تا بازی های جام ملت های آسیا فاصله ای ندارد.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 98

به "بلیت جام ملت های آسیا را کنسل کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت جام ملت های آسیا را کنسل کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید