اجرای برنامه های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای برنامه های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.

اجرای برنامه های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت

به گزارش خبرنگاران عیسی کلانتری در سفر به سیستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: لزوم تغییر معیشتی مردم سیستان از کشاورزی به کاشت گلخانه باید مورد توجه باشد.

وی گفت: دولت در کارگروه های مختلف محیط زیست، تالاب هامون را بصورت ویژه در حال پیگیری دارد. بسیاری از ریزگردهای منطقه منشا خارجی دارد و باید موضوع تالاب هامون بین المللی مورد آنالیز قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: امروز از نزدیک مسائل زیست محیطی تالاب هامون مورد آنالیز قرار می گیرد و در گزارشی ویژه در دولت آنالیز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خشک شدن هامون سبب شده تا گرد و غبار، طوفان های شن و گرمای طاقت فرسا مشکلاتی را برای مردم سیستان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگاران عیسی کلانتری جهت آنالیز اقدامات صورت گرفته در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه سیستان امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر نموده است. او در اولین ساعات سفر خود مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه را افتتاح کرد.

تالاب هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می گردد. رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته است و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می گردد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و در فاصله حدود 200 کیلومتری زاهدان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 72

به "اجرای برنامه های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید