شروع عملیات اجرایی مهار روان آب ها در بجستان

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر جهادکشاورزی بجستان از شروع عملیات اجرایی جمع آوری روان آب ها در بالا دست قنوات این شهرستان اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی مهار روان آب ها در بجستان

محمد شجعی کلاتی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات با اعتباری بالغ بر 230 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته و به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی ادامه داد: این سیل بند که ارتفاع آن بالغ بر 3.5 متر و طول آن 750 متر خواهد بود در بالادست قنوات و با هدف جلوگیری از هدر رفت آب های روان و یاری به تغذیه آب قنوات بجستان با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بجستان ایجاد می گردد.

شجعی با تاکید بر جمع آوری روان آب های سطحی، توضیح داد: در نظر داریم برای یاری به کشاورزان و جلو گیری از هدر رفت روان آب ها در پایین دست باغات بجستان با مشورت شورای کشاورزی و همکاری کشاورزان نیز استخر ذخیره آب ایجاد تا علاوه بر هدررفت آب ها یاری به آبیاری مزارع و باغات نیز باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان اضافه نمود: حدود 480 رشته قنات در بجستان وجود داشته که حدود 150 رشته خشک و 200 رشته دچار نوسان کم آبی شده و بقیه ثبات دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 79

به "شروع عملیات اجرایی مهار روان آب ها در بجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی مهار روان آب ها در بجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید