ژنرال دیدریک: تشدید حملات طالبان افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی دارد

به گزارش ایستگاه بازی، یک ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان تاکید کرد که در پی تشدید حملات طالبان، آمریکا حملات هوایی علیه این گروه را افزایش خواهد داد.

ژنرال دیدریک: تشدید حملات طالبان افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال جان دیدریک فرمانده فرماندهی مشترک انتقال امنیت در افغانستان گفت که سطح خشونت ها توسط طالبان بسیار بالا است و تشدید حملات این گروه افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی خواهد داشت.

وی افزود: براساس توافقنامه با طالبان، از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی خواهیم کرد؛ وقتی خشونت ها افزایش یابد حملات هوایی و عملیات های ما در حمایت از نیروهای افغان نیز افزایش خواهد یافت.

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت که خروج مسئولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد اما هنوز شمار کافی از این نیروها برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند.

پیش از این نیز سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان بارها از انجام حملات هوایی علیه طالبان خبر داده اما تاکید کرده بود که این حملات در دفاع از نیروهای امنیتی افغان و مطابق با توافقنامه قطر صورت گرفت.

طالبان اما در واکنش به این حملات گفته که آمریکا مناطقی را که جنگ در آن جریان نداشته بمباران کرده است و چنین حملاتی تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه محسوب می شود.

طالبان همچنین هشدار داد که درصورت تکرار این حملات، مسئولیت عواقب آن با طرف آمریکایی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1254

به "ژنرال دیدریک: تشدید حملات طالبان افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال دیدریک: تشدید حملات طالبان افزایش حملات هوایی آمریکا را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید