چین در 4 دریای پیرامونی رزمایش برگزار می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، چین برای دومین بار ظرف دو ماه گذشته، به انجام رزمایش نظامی در چهار دریای مستقر در مرزهای شرقی پرداخت.

چین در 4 دریای پیرامونی رزمایش برگزار می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شمار رزمایش هایی که این هفته در این محدوده های آبی برقرار است؛ به پنج مورد می رسد.

از این رزمایش ها، دو مورد در دریای چین جنوبی، یک مورد در دریای چین شرقی، دو مورد در دریای زرد و یک مورد هم در دریای بوهائی در جریان است.

ماه گذشته، در جریان رزمایش عظیم چین، به رغم تعریف منطقه پرواز ممنوع از سوی این کشور، هواپیمای جاسوسی دراگون لیدی آمریکا، از نزدیک تحولات را در دریای زرد رصد کرد- اقدامی که با واکنش شدید پکن روبرو و به شدت تحریک آمیز ارزیابی شد.

رزمایش جاری نیز که همزمان با تشدید فعالیت های منطقه ای آمریکا انجام می گردد تا اوایل ماه میلادی آینده (اکتبر) به درازا خواهد کشید.

این در حالی است که روزانه چند فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا از آسمان دریای چین جنوبی و دریای زرد، اوضاع را رصد می نمایند و حتی نسبت به پرواز بعضی هواپیماهای مسافربری آمریکا نیز سوءظن وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، آمریکای تحت امر دونالد ترامپ، با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد. از جمله اقدامات تنش زای آمریکا می توان به تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو، تبت و ناامن کردن محیط پیرامونی چین اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1178

به "چین در 4 دریای پیرامونی رزمایش برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در 4 دریای پیرامونی رزمایش برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید