پلیس فرانسه مانع از تظاهرات جلیقه زردها شد

به گزارش ایستگاه بازی، پلیس فرانسه اعلام نموده است که مانع از اعتراضات جلیقه زردها در شانزالیزه خواهد شد.

پلیس فرانسه مانع از تظاهرات جلیقه زردها شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه روز آدینه خاطرنشان کرد: برپایی تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها در روز شنبه در شانزالیزه ممنوع خواهد بود.

این در شرایطی است که اعتراضات ضد دولتی هفته گذشته جلیقه زردها با خشونت و هرج و مرج زیادی روبرو شد و معترضان اقدام به غارت فروشگاه ها و بانکهای واقع در خیابان شانزالیزه کردند.

پلیس فرانسه اضافه نمود: دلایل زیادی وجود دارد که معتقد باشیم احتمالا خشونت و خسارت در جریان تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها به وقوع خواهد پیوست.

پلیس فرانسه ممنوعیت های مشابهی را در شهرهای بزرگ از جمله تولوز نیز اعمال نموده است. پلیس فرانسه اجازه تجمع مخالفان دولت را در میدان اصلی این شهر نداده است.

پلیس فرانسه برپایی هرگونه تظاهرات در شهر نیس را نیز ممنوع اعلام نموده است. قرار است شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز یکشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این شهر دیدار کند.

پلیس فرانسه هشدار داده است که کسانی که از مقررات و قوانین جدید سرپیچی نمایند، مجازات و جریمه خواهند شد. این بخشی از تدابیر و اقدامات جدید دولت فرانسه برای مقابله با خشونت های احتاقتصادی است.

در جریان اعتراضات گسترده 18 هفته گذشته در فرانسه، بیش از 200 میلیون یورو خسارت به ساختمان های مختلف خصوصی و دولتی وارد شده است.

ماکرون اعتراضات و خشونت های اخیر توسط جلیقه زردها را محکوم نموده و گفته است که معترضان به دنبال نابود کردن جمهوری فرانسه هستند.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 شروع شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای بعضی اصلاحات اقتصادی و اقتصادی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

از شروع این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 171

به "پلیس فرانسه مانع از تظاهرات جلیقه زردها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه مانع از تظاهرات جلیقه زردها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید