وزارت ارتباطات اسناد تخلفات شرکت های ارزش افزوده را به قوه قضاییه ارسال نکرده است

به گزارش ایستگاه بازی، در پی طرح اظهارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون ارائه اطلاعاتی در خصوص شرکت های ارزش افزوده به دستگاه قضایی، جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام نمود: موضوع عنوان شده ارتباطی با جوابیه ساعتی پیش ندارد. سال گذشته پنج شرکت متخلف توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده اند که پرونده این موضوع در حال رسیدگی است.

وزارت ارتباطات اسناد تخلفات شرکت های ارزش افزوده را به قوه قضاییه ارسال نکرده است

به گزارش خبرنگاران، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: با توجه به اینکه برای احراز تخلفات باید ادله موجود فنی مورد بررسی قرار گیرد، نیاز به بررسی تخصصی داریم، آنچه که از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده ادعای تخلف گسترده و 90 درصدی حدود 500 شرکت است که با توجه به معرفی پنج شرکت آن هم در سال گذشته از سوی این وزارتخانه، این پنج شرکت، 90 درصد شرکت های مذکور نیست و بسیار کمتر است. چیزی که عنوان و بر آن تاکید هم می گردد این است اسناد تخلفات ادعایی 90 درصدی را ارسال نمایید.

وی گفت: درخواست روشن این است که مستندات تخلفات ادعایی هرچه زودتر ارائه گردد این مستندات هم مربوط به همین موضوع ادعا شده باشد اگر واقعا مستنداتی وجود دارد که 90 درصد این 500 شرکتی که اعلام شده تخلفات گسترده ای دارند، قطعا پس از بررسی فنی و جمع آوری مستندات، مورد بررسی و برخورد قضایی فوری قرار می دهیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در آن زمان که نامه معرفی پنج شرکت ارسال شده پیامک تایید دو مرحله ای وجود نداشته و امکان اینکه افراد بدون اطلاع عضو این سرویس ها شوند بیشتر بوده اما از آن زمانی که پیامک تایید دو مرحله ای فعال شده است، مستندات در خصوص این موضوع وجود دارد، این نکته حائز اهمیتی است.

جاویدنیا شرح داد: سئوال اینجاست که اگر وزارت ارتباطات در همان زمان به کلاهبردار بودن شرکت های ارزش افزوده پی برده بوده چرا نامه و مستنداتی درخصوص این تخلفات 90 درصدی 500 شرکت فعال این حوزه دریافت نکردیم.

البته تعداد این شرکت ها تا 700 شرکت و اشتغال ایجاد شده آنها حدود 30 هزار نفر اعلام شده است که دستور داده شده است تعداد دقیق این شرکت ها و تعداد شاغلان آنها به همراه مستندات تخلفاتشان ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 517

به "وزارت ارتباطات اسناد تخلفات شرکت های ارزش افزوده را به قوه قضاییه ارسال نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات اسناد تخلفات شرکت های ارزش افزوده را به قوه قضاییه ارسال نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید