واکنش تند ترکیه به ادعای ارمنستان

به گزارش ایستگاه بازی، فارس نوشت: وزارت دفاع ترکیه به ادعای رسانه های ارمنستان مبنی بر استفاده از جنگنده ها و پهپادهای ساخت ترکیه در درگیری آذربایجان با نیروهای ارمنستان واکنش نشان داد.

واکنش تند ترکیه به ادعای ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه طی بیانیه ای شدیداً این ادعاها را رد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: این ها دروغ هایی است که هیچ مدرک و سندی آن را تأیید نمی نماید. ارتش آذربایجان به تنهایی این توانایی را دارد که پیروز گردد و در این چند روز این توانایی را برای همه ثابت کرد.

درگیری های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان ابتدای این هفته در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شروع شد و هر دو طرف، یکدیگر را به نقض آتش بس و از تجاوز متهم می نماید.

ارمنستان دیروز مدعی شد که جنگنده اف 16 ترکیه یک فروند سوخو25 نیروی هوایی آن را منهدم نموده است. ترکیه این ادعا را رد نموده است.

دیروز نخست وزیر ارمنستان همچنین ترکیه را به اعزام نیروی نظامی به آذربایجان متهم کرد و مدعی شد: ما اطلاعات موثقی داریم که مربیان نظامی و افسران عالی رتبه ترکیه در مراکز فرماندهی آذربایجان حضور دارند و آن ها را در عملیات نظامی راهنمایی می نمایند.

ترکیه پیش از این نیز اظهارات مقامات ارمنستان در رابطه با استفاده از تجهیزات نظامی ترکیه در قره باغ را رد نموده بود.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی و بخش هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1111

به "واکنش تند ترکیه به ادعای ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند ترکیه به ادعای ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید