هیات نظارت بر محتوای فیس بوک از ماه آینده تشکیل می شود

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، هیات نظارت بر فیس بوک که به عنوان یک مرجع درباره محتوای انتشار در این پلتفرم تصمیم می گیرد، از ماه آینده میلادی(اکتبر) فعالیت خود را آغاز می کند.

هیات نظارت بر محتوای فیس بوک از ماه آینده تشکیل می شود

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: دو سال قبل در پی نقدها شدید درباره فرایند کند حذف اخبار جعلی، نفرت پراکنی و کمپین های مخرب در این پلتفرم، هیاتی نیمه مستقل ایجاد کرد. وظیفه این هیات تصمیم گیری درباره چالش های محتوایی (مثلا چه زمان پست های فیس بوک و اینستاگرام نفرت پراکنی به حساب می آیند) است.

او در بیانیه ای گفت: ما هم اکنون مشغول آزمایش سیستم های فنی جدیدی هستیم که به هیات نظارت اجازه بررسی پفراینده های مربوط به محتواهای مختلف را می دهد. همچنین کاربران نیز از طریق این سیستم می توانند نسبت به رای هیات نظارت فیس بوک درباره محتوا اعتراض کنند.

اگر آزمایش این سیستم طبق برنامه ریزی ها تکمیل شود، هیات نظارتی فیس بوک در اواسط یا اواخر اکتبر می تواند بررسی پفراینده ها را آغاز کند.

البته قبلا پیش بینی می شد این هیات از اوایل 2020 میلادی فعالیت خود را آغاز کند اما این فرایند به تعویق افتاد.

هیات نظارت فیس بوک یک گروه چندملیتی است که حقوق دانان و کارشناسان حقوق بشر و روزنامه نگاران اعضای 20نفره آن را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1174

به "هیات نظارت بر محتوای فیس بوک از ماه آینده تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات نظارت بر محتوای فیس بوک از ماه آینده تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید