مجوز تست های تشخیص سریع کرونا صادر شد

به گزارش ایستگاه بازی، دکتر حسین وطن پور در تبادل نظر با خبرنگاران اضافه نمود: ما در دفتر فناوری سلامت موضوع تست های تشخیص سریع کرونا را از مدت ها پیش که در جهان به آن روی آورده بودند پیگیری کردیم و خوشبختانه شرکت های دانش بنیان توانمندی در این زمینه تحقیقات خود را انجام دادند.

مجوز تست های تشخیص سریع کرونا صادر شد

وی اضافه کرد: پس از فراوری این تست های تشخیص سریع کرونا در شرکت های دانش بنیان با اداره کل تجهیزات وزارت بهداشت و آزمایشگاه جامع وزارت بهداشت مکاتبات لازم صورت گرفت که در صورت تأیید بتوانیم این تست ها را به چرخه تشخیص کرونا وارد کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر برای تشخیص بیماری کروناویروس از تست های پی سی آر و سرولوژی استفاده می گردد که ما پیشنهاد کردیم تست تشخیص سریع که بر پایه آنتی ژن است و می تواند با سرعت بالاتر، جمعیت بیشتری را غربالگری کند نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این تست ها که از سوی شرکت های دانش بنیان فراوری شده اند به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ارائه شدند و خوشبختانه با تأیید موضوع از سوی وزارت بهداشت، پیگیری این موضوع با موافقت کلی و جواب مثبت وزارت بهداشت روبرو شد.

وطن پور اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان که پیش از این هم تست های پی سی آر فراوری می کردند و توان فناوری لازم را برای فراوری این نوع تست ها دارند، در حال فراوری تست های تشخیص سریع یا Rapid Test هستند که با توجه به تاییدیه وزارت بهداشت و نمونه های وارداتی که موجود است می توانند احتیاج داخل را تأمین نمایند.

وی اضافه کرد: هنوز وزارت بهداشت ظرفیت جمعیتی تحت پوشش این نوع تست ها را تعیین نکرده است اما با توجه به توان فنی این سه شرکت دانش بنیان این آمادگی برای افزایش توان فراوری آنها نیز وجود دارد تا مرحله رصد بیماران کرونایی با سرعت مناسبی پیش برود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1249

به "مجوز تست های تشخیص سریع کرونا صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز تست های تشخیص سریع کرونا صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید