فارس من، توضیحات معاون وزارت علوم درباره کارکنان قراردادی جهاددانشگاهی

به گزارش ایستگاه بازی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: 50 نیروی جهاد دانشگاهی اخراج نشده اند، آنها پیرو تفاهم نامه ای که بین معاونت فرهنگی وزارت علوم با جهاد دانشگاهی وجود داشت فعالیت می کردند و اکنون مدت تفاهم نامه انتها یافته است.

فارس من، توضیحات معاون وزارت علوم درباره کارکنان قراردادی جهاددانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، حدود 50 نفر از کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با سامانه فارس من اعلام کردند که دستور اخراج و تسویه حساب آنها صادر شده و از این خبرگزاری خواهان پیگیری این موضوع شدند.

این افراد اعلام کردند بیشتر این کارکنان که با معاونت های مختلفی از جمله فرهنگی، پژوهشی و اداری و اقتصادی وزارت علوم همکاری می کردند کارکنان پروژه ای هستند که وزارت علوم عدم همکاری با آن ها را اعلام نموده است.

آنچه این کارکنان وزارت علوم در نامه به نمایندگان مجلس مطرح نموده اند اینگونه است که پس از شکل گیری معاونت فرهنگی و اجتماعی در ساختار وزارت علوم در سال 82 و با توجه به عدم پیش بینی ظرفیت های لازم و پست های جدید، معاونت فرهنگی برای تأمین نیروی انسانی مورد احتیاج خود اقدام به جذب نیرو از طریق قرارداد غیرمستقیم با نهاد پیمانکار (جهاد دانشگاهی) نموده است که با وجود پیگیری های لازم از سوی نیروهای شرکتی و کسب مجوزهای لازم با عدم همکاری روبرو و از مجموعه منفک شده اند.

خبرنگاران بر حسب وظیفه این موضوع را پیگیری نموده است که بر این اساس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 50 نیروی جهاد دانشگاهی اخراج نشده اند بلکه آنها پیرو تفاهم نامه ای که بین معاونت فرهنگی وزارت علوم با جهاد دانشگاهی وجود داشت، فعالیت می کردند.

غفاری با اشاره به رسانه ای شدن خبر اخراج 50 نیروی جهاد دانشگاهی، اضافه نمود: در مرحله اول باید شرح بدهم که کسی اخراج نشده است به طوری که این 50 نفر، نیروهایی بودند که در مجموعه جهاد دانشگاهی به لحاظ سازمانی و ساختاری مشغول به کار بودند اما پیرو تفاهم نامه ای که بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با جهاد دانشگاهی وجود داشت خدمات این افراد در مسائل و موضوعات فرهنگی در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم انجام می شد.

وی اضافه نمود: با توجه به این نکته که به لحاظ ساختار سازمانی،نیروهایی در وزارت خانه می توانند فعالیت کاری داشته باشند که ذیل ساختار سازمانی فعالیت نمایند و این 50 نیرو چنین نبودند و در قالب تفاهم نامه ما با جهاد دانشگاهی در موضوعات فرهنگی مشغول بودند، دیگر نمی توانیم همکاری با آنها داشته باشیم.

غفاری ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با توجه به قوانین و مواردی که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به حضور این 50 نیرو داشت تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی را انتها داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: تاکید می کنم 50 نیروی جهاد دانشگاهی که تنها در قالب تفاهم نامه با معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کردند در واقع نیروهای جهاد دانشگاهی هستند و فعالیت یا کارشان در حوزه جهاد دانشگاهی بود.

وی اعلام نمود: این 50 نیرو در اختیار جهاد دانشگاهی هستند تا کارهای اتمام فعالیت آنها انجام گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 168

به "فارس من، توضیحات معاون وزارت علوم درباره کارکنان قراردادی جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، توضیحات معاون وزارت علوم درباره کارکنان قراردادی جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید