عملیات نصر من الله موجب تغییر معادلات و شکست نقشه سعودی شد

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران، گروه بین الملل- محمد فاطمی زاده:یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی تأکید کرد: عملیات نصر من الله در نجران بزرگترین عملیات از شروع تجاوز سعودی به یمن محسوب می گردد. این عملیات در 25 آگوست (24 مرداد ماه) شروع شد.

عملیات نصر من الله موجب تغییر معادلات و شکست نقشه سعودی شد

بر اساس این گزارش، وی گفت: این عملیات پس رصد دقیق چند ماهه و عملیات اطلاعاتی طولانی انجام شد و طی آن نیروهای دشمن به کمین های ارتش یمن کشانده شدند. در این عملیات، نیروهای دشمن سعودی و همچنین افراد فریب خورده توسط آن به دام نیروهای یمنی افتادند.

وی همچنین گفت: یگان پهپادی بیش از 20 عملیات انجام داده که هدف یکی از آنها هدف نظامی حساسی در ریاض بوده است. مساحت جغرافیایی آزادشده در طول این عملیات به 350 کیلومتر مربع می رسد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: طبق اطلاعات ما مجموع خسارت های وارد شده به متجاوزان در مجموع از 500 کشته و زخمی نیز فراتر می رود. بیش از 2000 نفر از نیروهای دشمن سعودی تنها در مرحله اول عملیات به اسارات نیروهای یمنی درآمدند. در این عملیات اعضای تیپ الفتح در نجران به طور کامل تسلیم ارتش یمن شدند.

بر همین اساس خبرنگاران با عبدالعزیز البکیر وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن تبادل نظر نموده است که توضیح آن از نظر می گذرد.

*تحلیل شما از عملیات اخیر یمنی ها موسوم به نصر من الله و اهمیت آن به علاوه دستاوردها و توانمندی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر سعودی ها چیست؟

درباره عملیات نصر من الله باید بگویم که سعودی ها به دلیل ناتوانی یا کمبود تجهیزات و نیروهایشان شکست نخورده اند بلکه علت شکست آنها ضعف موضع و فقدان عدالت مسأله و غلط بودن موضعشان است.

از سوی دیگر ما در وضعیت کمبود یاران و ضعف امکانات در موضع حق طلبانه بودیم. این علت اصلی بود که ما در موضعی الهی قرار گرفتیم و موازنه ها را منقلب کرد و معادلات را تغییر داد. علاوه بر آن تمامی نقشه ها و محاسبات و توطئه های سعودی ها را به شکست کشاند.

*پیروزی های اخیر نیروهای یمنی در برابر سعودی ها مثل هدف قرار دادن تاسیسات آرامکو و عملیات نصر من الله تا چه میزان منجر به توقف تجاوز سعودی ها خواهد شد؟

به ارتش و کمیته های مردمی که ایستادگی کرد، درود می فرستیم و با مقاومت خودشان تمام محاسبات شرق و غرب و منطقه و عربی را شکست دادند. این دستاورد امروز محقق شده و همچنان دستاوردها و پیروزی های بزرگ و گسترده ای در میدان کسب می نماید که موجب شگفتی دنیا شده و سیاست ها را تغییر داده و معادلات جدیدی را ترسیم نموده است که هیچ کسی فراتر از آن نمی تواند برود. مهم تر اینکه همه اینها به دلیل همبستگی ملت و ارتش و رهبری حکیمانه است.

*چرا سعودی ها با وجود شکست های متوالی در برابر یمنی ها باز هم به آتش بس و انتها تجاوزشان راضی نمی شوند؟

پیشنهاد المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و سخنان ولیعهد سعودی در این باره امیدبخش است و گامی شجاع در راه صلح مجدد برای همگان محسوب می گردد.

مهم این است که کوشش ها برای تبلور تمایل به صلح مشترک به گام های عملی تبدیل گردد که این مثبت نگری را رشد دهد و دو ملت برادر و منطقه و همگان از خطرات اضافی به دور باشند.

*علت متهم کردن ایران در دخالت در حمله یمنی ها به آرامکو از یکسو و تضعیف توان نظامی نیروهای مسلح یمن توسط رسانه های سعودی از سوی دیگر چیست؟

ایران در نبرد ما با ائتلاف متجاوز هیچ حضوری ندارد و نسبت به تسلیحات و پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن باید بگویم که از چندین راه تهیه شده است؛ نخست اینکه تسلیحات قدیمی در داخل توسعه یافته است. دوم اینکه تسلیحات توسعه یافته در داخل یمن فراوری و ساخته شده است. سوم اینکه تسلیحات جدید و توسعه یافته ای که از مزدوران متجاوز و افساران و سربازان ارتش سعودی و انبارهای آنها هنگام حملات به مواضع و اردوگاه هایشان، غنیمت گرفته شده است. عملیات اخیر به نام نصر من الله نیز گواهی بر این موضوع است.

سخن انتهای را خطاب به کشورهای متجاوز می گویم: قطعا اگر طی روزهای اندک آینده، به 4 پیشنهاد و طرح پیشنهادی یمن پاسخ مثبت ندهند، بلاشک درهای جهنم را به روی خودشان خواهند گگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 438

به "عملیات نصر من الله موجب تغییر معادلات و شکست نقشه سعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نصر من الله موجب تغییر معادلات و شکست نقشه سعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید