عراق، ملاقات سفیر انگلیس با سید عمار حکیم

به گزارش ایستگاه بازی، سفیر انگلیس در بغداد با رهبر جریان حکمت ملی عراق ملاقات کرد که طی آن آخرین روابط بغداد و لندن و راه های تقویت آن آنالیز شد.

عراق، ملاقات سفیر انگلیس با سید عمار حکیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در ملاقات با استفان هیکی، سفیر بریتانیا در بغداد به آنالیز آخرین تحولات سیاسی عراق، منطقه و روابط دوجانبه عراق و بریتانیا و راه های تقویت آن در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت پرداخت.

در این ملاقات که در دفتر جریان حکمت ملی عراق برگزار گردید، حکیم تاکید نمود عراق در روابطش با همه کشورها، منافع ملی و حفظ حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور داخلی را در نظر می گیرد.

رهبر جریان حکمت ملی گفت: عراق سعی دارد که به صحنه ای برای همگرایی گروه های منطقه تبدیل گردد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع جمعیتی که دارد شایسته ایفای این نقش است و همچنین کوشش می نماید از سیاست محوربندی ها به دور باشد.

حکیم همچنین ضمن محکومیت مجدد هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک در عراق از دولت عراق خواست با این اقدامات که موجب فتنه انگیزی و آشوب در شرایط سیاسی کشور می گردد، مقابله کند.

وی در مورد سالروز تظاهرات اکتبر نیز بر اهمیت جنبش مردمی به عنوان عامل فشاری برای تغییر شرایط سیاسی در عراق و لزوم حمایت از آن و کوشش برای تضمین آزادی بیان و حفاظت از فعالان تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1180

به "عراق، ملاقات سفیر انگلیس با سید عمار حکیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ملاقات سفیر انگلیس با سید عمار حکیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید