سیر کرونا در سنندج، دهگلان و مریوان صعودی شد

به گزارش ایستگاه بازی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مردم برخی شهرستان های استان از جمله سنندج، مریوان و دهگلان پایبندی کمتری به طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته اند که همین مساله موجب فرایند افزایشی بیماری کرونا در این شهرستان ها شده است.

سیر کرونا در سنندج، دهگلان و مریوان صعودی شد

ه گزارش خبرنگاران آنلاین، دکتر ابراهیم قادری جمعه 15 فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر سیر بیماری در سقز به ثبات رسیده ولی در شهرستان های سنندج، دهگلان و مریوان شاهد افزایش تعداد بیماران در روزهای اخیر هستیم.

وی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره انتقال کرونا بیشار موثر قلمداد کرد و اضافه کرد: رفتار مردم در 2 هفته گذشته در استان باعث شد تا به افزایش جهشی خطرناکی که منجر به پرشدن ظرفیت بیمارستان ها شود، نرسیم و این تنها به واسطه رفتار مسئولانه و مشارکت مردم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه بیماری کرونا مانند آتش زیر خاکستر عمل می کند، گفت: فرایند ثبات و یا حتی کاهش تعداد مبتلایان در یک شهر نباید منجر به تخطی از طرح فاصله گذاری اجتماعی شود چرا که با کمترین بی مبالاتی بهداشتی و حضور در تجمعات، امکان شیوع گسترده بیماری همچنان دور از انتظار نیست.

قادری با بیان اینکه هم اکنون سه هزار کردستانی از اطرافیان بیماران در قرنطینه خانگی به سر می برند، یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی از سوی این افراد و ماندن در خانه کمک بزرگی برای قطع زنجیره انتقال بیماری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد بچه ها مبتلا به کرونا در استان افزایش نیافته است، از روستاییان استان هم خواست تا به عیادت بیماران (با هر نوع بیماری حتی غیراز کرونا) نفرایند چرا که ممکن است ناقل بیماری بوده و یا فرد بیمار مبتلا به کرونا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه کردستان به ثبت یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در یکی از روستاهای سنندج اشاره و تاکید کرد: فردی ساکن تهران اوایل فروردین به این روستا برگشته بود که از قبل بیمار بوده و در آزمایش گرفته شده تعیین شد مبتلا به کرونا است که شرایط در خصوص محدودیت اطرافیان او اعمال شد.

قادری با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال نیازمند به بستری در استان به ویژه در سقز در حال کاهش است، اضافه کرد: با این حال تعداد بیماران مبتلای به کرونا خفیف و متوسط در حال افزایش است و این مساله نیز به اندازه کافی می تواند خطرآفرین باشد.

وی فرایند فعلی تعدادمبتلایان به بیماری در استان را که در چند روز اخیر به روزانه بالای 40 نفر رسیده نامطلوب دانست و بر لزوم رعایت بیشتر نکات بهداشتی و توجه جدی به ماندن در خانه از سوی همه اقشار تاکید کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 881

به "سیر کرونا در سنندج، دهگلان و مریوان صعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر کرونا در سنندج، دهگلان و مریوان صعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید