سخنگوی وزارت خارجه افغانستان برکنار شد

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور افغانستان، صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را به دلیل آنچه که طرح اظهارات غیرمسئولانهاز سوی وی عنوان شده، برکنار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان برکنار شد

به گزارش خبرنگاران، صدیق صدیقی، سخنگوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دلیل این برکناری را اظهارات غیرمسئولانه عنوان نموده است.

صدیقی در توییتی نوشت، اشرف غنی، میرویس ناب، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان را به عنوان معاون اداره همکاری های مالی وزارت خارجه تعیین نموده و او تا تعیین سخنگوی جدید، سرپرستی این بخش را نیز برعهده خواهد داشت.

به گزارش بی.بی.سی ، در روزهای گذشته یک هیأت طالبان به رهبری عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرد و مقام های پاکستانی هم ازاین هیات استقبال گرمی کردند.

صدیقی سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این سفر گفته بود که این نشست ها کمکی به روند صلح افغانستان نمی نمایند.

او اظهار کرد: میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است. پروسه (روند) صلح تنها وقتی می تواند نتیجه داشته باشد که مالکیت و رهبری آن به دست دولت افغانستان باشد. هنوز هم تعهدی در گروه طالبان نسبت به صلح نمی بینیم.

اما پس از آن، صبغت الله احمدی درباره این سفر طالبان به پاکستان به شبکه طلوع نیوز گفت کابل از کوشش هر کشوری برای صلح استقبال می نماید و امیدوار است پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان رو راست و عملی کار کند.

این اظهارات احمدی به عنوان سخنگوی وزارت خارجه خلاف حرف های سخنگوی رئیس جمهوری درباره سفر طالبان به پاکستان تلقی شد.

صدیقی در واکنش، این سخنان احمدی را نظر شخصی خواند و گفت این اظهارات منعکس نماینده نظر دولت افغانستان نیست اما احمدی گفت دیدگاه او نظر رسمی وزارت خارجه افغانستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 445

به "سخنگوی وزارت خارجه افغانستان برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه افغانستان برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید