سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 42 درصد افزایش یافت

به گزارش ایستگاه بازی، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارش سه ماهه ای گفت که در مقایسه با سال گذشته میلادی تلفات غیرنظامیان این کشور 42 درصد افزایش یافته است.

سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 42 درصد افزایش یافت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما اظهارداشت که از زمانی که این سازمان روند ثبت تلفات غیرنظامی در افغانستان را آغاز کرد، ماه جولای سال 2019 خونین ترین ماه برای غیرنظامیان در افغانستان بوده است.

براساس این گزارش، تنها در ماه جولای، 425 غیرنظامی کشته و 1164 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

در گزارش تازه یوناما آمده است که در سه ماه (اول جولای تا 30 سپتامبر) 1174 غیرنظامی در افغانستان کشته و 3139 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این تلفات 42 درصد افزایش را نشان می دهد.

یوناما گزارش داده است که در 9 ماه گذشته، 2563 غیرنظامی در افغانستان کشته و 5676 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش تلویزیون یک، تاداماچی یاماماتو نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان نیز گفته است که هیچ یک از طرفهای درگیری جنگ اقدامات کافی را برای حفظ جان غیرنظامیان اتخاذ نکرده است.

وی اظهارداشت: سطح بالای ارقام تلفات غیرنظامیان نشان می دهد که نیاز است تمام گروههای درگیر به حفاظت از جان غیرنظامیان توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده سازمان ملل تاکید کرد که تلفات غیرنظامیان نشان می دهد که به جز مذاکرات صلح که به قطع جنگ منتهی می شود، راه دیگری برای حل برحان افغانستان وجود ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 489

به "سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 42 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 42 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید