درخواست های فرهنگیان هیچ گونه جنبه سیاسی ندارد

به گزارش ایستگاه بازی، تهران- خبرنگاران- یک معلم آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان به دنبال مطالبات صنفی و ترمیم حقوقشان هستند و درخواست هایشان هیچ گونه جنبه سیاسی ندارد.

درخواست های فرهنگیان هیچ گونه جنبه سیاسی ندارد

محمدرضا نیک نژاد روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش خبرنگاران گفت: بسیاری از فرهنگیان که در اقدام اخیر، نیازهای صنفی خود را مطرح می نمایند کنشگران صنفی با سابقه کار 15 سال به بالا هستند و به پختگی لازم رسیده اند و به دنبال شلوغ کاری نیستند.

وی توضیح داد: بیان اعتراضات فرهنگیان به لحاظ قانونی و عرف جهانی پذیرفته شده است زیرا بر اساس قانون، افراد می توانند در صورتی که بیان مطالباتشان مخل نظم و امنیت ملی نباشد، این کار را انجام دهند.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش بیان داشت: دست از کار کشیدن فرهنگیان و معلمان در یکی دو روز اخیر و حاضر نشدن آنها در کلاس های درس با رعایت تمامی موارد و ضوابط و با تعامل و همکاری مدیران و معاونان مدارس صورت گرفته به گونه ای که هیچ خللی در نظم مدرسه ایجاد ننموده و آسیبی هم برای دانش آموزان همراه نداشته است.

به گفته نیک نژاد به طور دقیق گستردگی این اقدام فرهنگیان در نقاط مختلف کشور معین نیست اما آنچه در شبکه های مختلف مجازی منتشر می گردد حکایت از آن دارد که معلمان در آرامش کامل و با حضور در دفتر مدرسه، قصد دارند مطالبات و خواسته های خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی یادآور شد: به طور معمول تشکل های صنفی فرهنگیان، قبل از بیان خواسته های خود با مقامات مسئول دیدار نموده و مطالبات خود را مطرح می نمایند و پس از تجمع و طرح مطالباتشان، بازخوردها را با آنها در میان گذاشته و منتظر اقدامات مسئولان هستند.

نیک نژاد ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که بودجه کنونی وزارت آموزش و پرورش کفاف امورات این وزارتخانه را نمی نماید و معلمان انتظار دارند تا وزیر برای افزایش بودجه کوشش بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، معلمان معتقدند افرادی که در رده های ارشد مدیریتی وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرند باید مدت زیادی تجربه معلمی داشته باشند تا مسائل این قشر را بهتر درک نموده و مدافع حقوق آنها باشند.

این معلم بیان داشت: نارضایتی معلمان به طور قطع به فرآیند آموزش نیز آسیب وارد می نماید و از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارند تا به مسائل کلان نظام آموزش بیشتر توجه کند.

بعضی فرهنگیان طی یکی دو روز اخیر نسبت به موضوعاتی همچون پائین بودن حقوقشان، فقدان عدالت آموزشی و تمرکزگرایی، در کلاس های درس حاضر نشده اند.

علمی**1883** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 164

به "درخواست های فرهنگیان هیچ گونه جنبه سیاسی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های فرهنگیان هیچ گونه جنبه سیاسی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید