خبرنگاران یمن: عربستان در اجرای مذاکرات تبادل اسرا کارشکنی می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، تهران- خبرنگاران - عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسرای یمن شنبه شب گفت که عربستان سعودی در اجرای دور جدید مذاکرات تبادل اسرا کارشکنی می نماید.

خبرنگاران یمن: عربستان در اجرای مذاکرات تبادل اسرا کارشکنی می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره یمن، المرتضی اضافه نمود: عربستان سعودی به عنوان رهبری ائتلاف متجاوز باید در این مذاکرات حضور داشته باشد تا درباره اسرایی که نزد ارتش و کمیته های مردمی دارند مذاکره نمایند.

وی اضافه نمود: ما همچنین اصرار کردیم که امارات متحده عربی نیز به دلیل اینکه یکی از طرف های این جنگ است و نیروهای تحت حمایت این کشور در جنگ شرکت دارند، در این مذاکرات حضور داشته باشند و امیداوریم که سازمان ملل متحد و عربستان سعودی این درخواست را اجرا نمایند.

رییس کمیته امور اسرای یمن همچنین گفت که طرف مقابل آمادگی انجام تبادل کامل اسرا را ندارد و این در حالی است که در بخش دوم تبادل اسرا باید شمار بیشتری از اسرای دو طرف در این توافق گنجانده شوند.

المرتضی اضافه نمود: دستور کار مذاکرات پیش رو اجرای قسمت دوم توافقنامه امان است که بر اساس آن 200 زندانی از ارتش و کمیته های مردمی در مقابل 100 مزدور به همراه ناصر منصور هادی (برادر رییس جمهور مستعفی یمن) مبادله می شوند.

دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی یمن پیش تر بخش هایی از بزرگترین عملیات تبادل اسرا برای معاوضه 1081 اسیر را انجام دادند.

عملیات تبادل اسرا بین دو طرف زیر نظر سازمان ملل متحد انجام شد و شامل آزادی 681 نفر از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ازای آزادسازی 400 نفر از نیروهای طرف مقابل از جمله 15 سعودی و چهار سودانی است.

طبق بیانیه چهارمین نشست کمیته نظارتی اجرای توافق تبادل اسرا و بازداشت شدگان یمنی، نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصارالله توافق کردند که در مرحله نخست، یک هزار و 81 اسیر را طبق اسامی توافق شده، مبادله نمایند.

مبادله اسیران از موضوعات اساسی در گفت و گوهای یمنی - یمنی در سوئیس است که کوشش ها در این زمینه همیشه ناکام بوده و فقط در بعضی موارد با میانجیگری های محلی، مبادله شماری از اسیران صورت گرفته است.

پیش تر نیز تعدادی از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور در چند مرحله به وسیله واسطه های محلی آزاد شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1264

به "خبرنگاران یمن: عربستان در اجرای مذاکرات تبادل اسرا کارشکنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یمن: عربستان در اجرای مذاکرات تبادل اسرا کارشکنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید