خبرنگاران پیک کتاب رسان در مهریز راه اندازی شد

به گزارش ایستگاه بازی، یزد- خبرنگاران- فرماندار مهریز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیک کتاب رسان با هدف دسترسی آسان جانبازان، معلولان و سالمندان به کتاب و در چارچوب ترویج فرهنگ مطالعه آثار مکتوب برای نخستین بار در این شهرستان راه اندازی شد.

خبرنگاران پیک کتاب رسان در مهریز راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، رضا زارع زاده مهریزی شامگاه پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان راه اندازی این طرح را فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان اعضا به منابع کتابخانه ها ذکر کرد و اضافه کرد: جلب توجه افکار عمومی به ویژه بچه ها و نوجوانان به مطالعه کتاب گام موثری برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی است .

وی با قدردانی از همکاری اداره کتابخانه های عمومی، سایر نهادها و تشکل های منطقه در اجرای طرح های فرهنگی و گسترش فرهنگ مطالعه ،ادامه داد: باید به نحو مناسب محصولات فرهنگی و به خصوص کتاب را در دسترس مردم و جانبازان و سالمندان قرار داد.

همچنین بخشدار مرکزی مهریز با اشاره به برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از موفقیت چشمگیر شهرستان در این مورد اطلاع داد و اضافه کرد: بخشداری با یاری دهیاری ها و شورای اسلامی روستاها به مطالعه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای دارد و همیشه کوشش می نماید که بخشی از بودجه دهیاری به امور فرهنگی و به ویژه کتابخوانی اختصاص یابد.

مهدی دهقانی زاده در مورد کتابخانه عمومی شهید شیرزاده روستای مَدوار مهریز گفت: به زودی دیوارچینی محوطه کتابخانه با یاری دهیاری و اداره کتابخانه ها انجام می گردد و بخش کودک کتابخانه هم با هزینه و مساعدت بخشداری تا انتها امسال راه اندازی می گردد.

در ادامه سعید قریشی رییس اداره کتابخانه های عمومی مهریز هم گفت: در اجرای طرح پیک کتاب رسان ،مسوولان کتابخانه ها درخواست تلفنی متقاضیان را ثبت و کتاب های مورد درخواست را پس از تجمیع به صورت بهداشتی بسته بندی و در انتها هر هفته برای متقاضیان ارسال می نمایند.

معرفی کتاب های داستان راستان و سلام بر ابراهیم از سوی 2 دانش آموز کتابخوان حایز رتبه برتر استان یزد و معرفی کتاب هفت شهر عشق از سوی اداره تبلغات اسلامی از دیگر برنامه های جلسه یادشده بود.

برای اعضا و تمامی علاقه مندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی 12 باب کتابخانه زیرپوشش این اداره در حوزه شهری و روستاهای بخش مرکزی به مرکز اطلاع رسانی و کافی نت مناسب مجهز است.

هم اکنون 150 هزار نسخه کتاب در موضوع های مختلف در تمامی کتابخانه های زیرپوشش شهرستان به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و 650 عضو و سایر علاقه مندان به صورت فعال موجود است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

هرچند در نشست یادشده آماری از تعداد جانبازان، معلولان و سالمندان مهریز برای دریافت کتاب در اجرای طرح پیک کتاب رسان ارایه نشده، اما بر اساس برآورده ها تعداد جانبازان شهرستانبیش از هزار نفر است.

همچنین 10تا 12 درصد افراد هر جامعه به یک یا چند معلولیت دچار هستند، و حدود 10 درصد جمعیت هم در گروه سالمندان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1400

به "خبرنگاران پیک کتاب رسان در مهریز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیک کتاب رسان در مهریز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید