خبرنگاران نقش موثر روش سرآمدی آموزش در جهش فراوری

به گزارش ایستگاه بازی، مشهد- خبرنگاران- عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد گفت: روش های سرآمدی جزء روش های نوین مدیریت کیفیت جامع شناخته می شوند که در رونق و جهش فراوری و خدمات نقش موثر دارند.

خبرنگاران نقش موثر روش سرآمدی آموزش در جهش فراوری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علیرضا پویا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: سرآمدی آموزش با پیروی از دو بخش توانمندسازها و نتایج با معیارهای رهبری آموزشی، برنامه ریزی راهبردی، مدیریت کارکنان، منابع آموزشی، فرآیندهای فراگیر محور و همچنین نتایج اجرایی و عملیاتی، نتایج کارکنان، نتایج شرکا و جامعه و نتایج کلیدی عملکرد آموزش همراه است.

وی ادامه داد: در روش سرآمدی آموزش فقط بر نتایج توجه نشده و توانمندسازها نیز دارای اهمیت ویژه ای هستند. در بخش نتایج هم یکی از مهمترین معیارها، نتایج برای جامعه است که بر انتظار جامعه به عنوان مشتری یا ذینفع تمرکز دارد.

وی گفت: طرح های ضعیف آموزشی در معیارهای برنامه ریزی، رهبری، منابع آموزشی و فرآیندهای آموزشی به نتایج ضعیف منجر شده و نارضایتی ذینفعان را سبب می گردد.

پویا اضافه نمود: در سالی که جهش فراوری به عنوان شعار راهبردی سال انتخاب شده است وظیفه ویژه دانشگاه در بخش آموزش نیز، برآورده کردن این خواسته جامعه است که باید تعریف دقیقی از این خواسته در قالب معیار نتایج جامعه در تناسب با وظایف خود در راستای سرآمدی آموزش ارائه داده و سایر معیارهای سرآمدی را با آن مطابقت دهد.

وی ادامه داد: توجه به خواسته های بخش های مختلف مالی یعنی صنایع، کشاورزی و خدمات و همچنین ارائه آموزش های کاربردی به دانشجویان و آموزش های آزاد به افراد جامعه در جهت رونق فراوری در برنامه های سرآمدی دانشگاه ها قرار گرفته است.

مدیر منابع انسانی و تحول سازمانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نکته حائز اهمیت بازخورد مثبت این امر بر خود دانشگاه است زیرا دانشگاه باید دغدغه خود را در برطرف احتیاج جامعه قرار دهد و بر این امر واقف باشد که تربیت دانشجویان و فراگیران مناسب این احتیاج باعث فراوری ثروت در جامعه شده که نفع مستقیم و غیر مستقیم آن به خود دانشگاه نیز خواهد بود.

وی اضافه نمود: کیفیت به معنای تطبیق محصول یا خدمت ارائه شده با خواسته مشتری یا ارباب رجوع می باشد که به 2 بخش طرح و انطباق تقسیم می گردد. کیفیت طرح به انطباق محصول یا خدمت با طرح آن و کیفیت انطباق به درجه تطابق طرح با خواسته مشتریان اشاره دارد.

عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مدل های سنتی اندازه گیری کیفیت بر نتایج متمرکز بود و به عبارتی تطابق و برابری خروجی نهایی محصول با خواسته مشتریان مورد برسی قرار می گرفت.

وی گفت: اما این رویکرد در عمل با چالش روبرو شد زیرا مشتری فروشنده یا ایستگاه پایانی را می شناخت و تمامی قصور را بر عهده آن می دانست و این در حالی است که بخش عمده ای از ایراد در محصول یا خدمت ارائه شده به دلیل طراحی ضعیف در مراحل دیگر بود.

وی اضافه نمود: مدیریت کیفیت جامع بر تمامی مراحل کار تمرکز دارد که با تعریف مراحل میانی به عنوان مشتریان داخلی سعی در برطرف ایراد دارد و دانشگاه به عنوان یکی از مراحل اولیه خلق ارزش در جامعه باید توجه ویژه به خواسته مشتریان خود داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 963

به "خبرنگاران نقش موثر روش سرآمدی آموزش در جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقش موثر روش سرآمدی آموزش در جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید