خبرنگاران سرانه فضای آموزشی گلستان 1.5 متر کمتر از میانگین کشور است

به گزارش ایستگاه بازی، گنبدکاووس - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به فاصله 1.5 متری سرانه فضای آموزشی این استان در مقایسه با میانگین کشوری خواهان حضور بیشتر نیکوکاران در ساخت مدارس شد.

خبرنگاران سرانه فضای آموزشی گلستان 1.5 متر کمتر از میانگین کشور است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

قدرت الله نظری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یک واحد آموزشی خیرساز در روستای کاکا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی گلستان به ازای هر دانش آموز 4.3 متر مربع اما میانگین سرانه کشوری 5.8 متر است.

وی گفت که مشارکت خیرین در مدرسه سازی سبب شده تا بخشی از مسائل کمبود فضای آموزشی گلستان برطرف گردد.

وی گفت: گلستان در سال تحصیلی جدید 379 هزار دانش آموز دارد که در 2 هزار و 600 مدرسه که 20 تا 25 درصد این آکادمی ها تخریبی یا در معرض تخریب قرار دارند، مشغول تحصیل هستند.

همچنین مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت: مدرسه سه کلاسه روستای کاکا که در سال تحصیلی جاری 137 دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه دوره اول دارد، با زیربنای 273 مترمربع، 30 مترمربع سرویس بهداشتی، 50 متر طول دیوار سازی و 2 هزار و 500 مترمربع محوطه سازی توسط عباس هوشنگی یکی از نیکوکاران شهرستان احداث شد.

کمال الدین نظرنژاد گفت: درحال حاضر آموزش و پرورش گنبدکاووس 26 مدرسه در دست ساخت دارد که 23 مدرسه آن با مشارکت نیکوکاران درحال احداث بوده و در ماه آینده 11 واحد آن به بهره برداری می رسد.

به گفته نظرنژاد، هرسال حدود پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان مرزی و مهاجرپذیر گنبدکاووس اضافه می گردد و این شرایط موجب کمبود فضا آموزشی شهرستان شده است.

آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درسال تحصیلی جاری افزون بر 85 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1157

به "خبرنگاران سرانه فضای آموزشی گلستان 1.5 متر کمتر از میانگین کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانه فضای آموزشی گلستان 1.5 متر کمتر از میانگین کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید