خبرنگاران رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غنی درباره مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش ایستگاه بازی، لندن - خبرنگاران - جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تماس تلفنی با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان درباره مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت و طالبان که در پایتخت قطر در جریان است، رایزنی کرد.

خبرنگاران رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غنی درباره مذاکرات صلح افغانستان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، بورل در این گفت وگو از رویکرد سازنده دولت افغانستان در جریان مذاکرات تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این نشست فصل جدیدی از صلح در افغانستان را ایجاد کند.

وی با تاکید بر فراگیر بودن مذاکرات دوحه توضیح داد که دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به دست آمده در افغانستان از سال 2001 باید حفظ و توسعه یابد. بورل در همین حال خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا برای حمایت از این فرایند آمادگی دارد.

دو طرف همچنین درباره امنیت افغانستان گفت وگو و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد که سطح غیر قابل قبول و بالای درگیری های داخلی در افغانستان با روح یک فرایند سازش مغایرت دارد.

بورل بر همین اساس اظهار داشت که اتحادیه اروپا برای اجرای تعهداتش در قبال مردم افغانستان در راه رسیدن به صلح، امنیت و ثبات در این کشور آمادگی دارد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این حال توضیح داد که آینده حمایت های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک اتحادیه بی قید و شرط نیست و این مساله به پیشرفت های سیاسی و فرایند سازش در این کشور بستگی دارد.

مذاکرات تاریخی صلح افغانستان پس از ماه ها تاخیر روز شنبه در شهر دوحه قطر با حضور هیات نمایندگان طالبان و دولت کابل شروع شد.

این مذاکرات در حالی برگزار می گردد که 19 سال از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد و طبق برآورده های سازمان ملل در این مدت بیش از یکصد هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

قرار بود گفت وگوهای بین افغانی 10 روز پس از امضای توافقنامه صلح طالبان و آمریکا شروع گردد، اما آزادی زندانیان طالبان به عنوان پیش شرط طالبان برای شروع این گفت وگوها، این فرایند را بیش از هفت ماه با تاخیر رو به رو کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1161

به "خبرنگاران رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غنی درباره مذاکرات صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غنی درباره مذاکرات صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید