خبرنگاران تداوم شرایط پایدار کرونا در استان اردبیل با بستری شدن 22 بیمار جدید

به گزارش ایستگاه بازی، اردبیل- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در ادامه شرایط پایدار شیوع کرونا، طی شبانه روز گذشته 22 مبتلای جدید به کووید.19 در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

خبرنگاران تداوم شرایط پایدار کرونا در استان اردبیل با بستری شدن 22 بیمار جدید

دکتر شهرام حبیب زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: با ادامه شرایط پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان نیز به 145 نفر رسیده است.

وی اعلام کرد: با جان باختن چهار فرد مبتلای دیگر در 24 ساعت گذشته، مجموع فوتی های کرونا در استان اردبیل طی یک سال گذشته به یک هزار و 422 نفر رسید.

آمار جان باختگان شیوع سه موج کرونا در این استان طی روزهای اخیر نوسان داشته ولی در 2 ماه اخیر 10 بار به صفر رسیده است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در شرایط آبی قرار گرفته است ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین شهر و پارس آباد از سه هفته پیش در شرایط زرد قرار دارند.

وی همچنین اعلام کرد: هشت شهرستان بیله سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در شرایط آبی (شرایطی بین سفید و زرد) قرار دارند.

دکتر حبیب زاده افزود: در ادامه کاهش شدت شیوع کرونا در این استان، آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان از رکورد 85 نفر در نیمه پاییز سال جاری به 45 نفر افت نموده است.

وی اضافه نمود: با وجود شرایط پایدار شیوع کرونا، شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شنماینده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم احتمال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید و مشاهده 6 مورد ابتلای اهالی این استان به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل های کنترلی بسیار لازم است.

وی با اشاره به ترخیص 32 نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: در صورت بی توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب زاده، علت کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در این استان طی روزهای اخیر را افزایش رعایت عمومی و توجه جدی مردم به مخاطرات این بیماری مهلک مطرح کرد و اضافه نمود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت نمایند.

وی با اشاره به آغاز مرحله سوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع سه مرحله، یک هزار و 530 نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، 2 ماه پیش تعداد فوتی های کووید.19 در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به 22 نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی طی 2.5 ماه گذشته 10 بار فوتی های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1484

به "خبرنگاران تداوم شرایط پایدار کرونا در استان اردبیل با بستری شدن 22 بیمار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم شرایط پایدار کرونا در استان اردبیل با بستری شدن 22 بیمار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید