خبرنگاران استاندار هرمزگان: آماده ساخت سکو برای کشورهای منطقه هستیم

به گزارش ایستگاه بازی، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: شرکت فراساحل مستقر در بندرعباس آماده است تا احتیاج کشورهای منطقه خلیج فارس به سکوهای نفتی و گازی را رفع نموده و این سکوها را ساخته و نصب کند.

خبرنگاران استاندار هرمزگان: آماده ساخت سکو برای کشورهای منطقه هستیم

فریدون همتی روز سه شنبه در حاشیه آیین به آب سپاری چهارمین سکوی فاز 14 پارس جنوبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به زیرساخت های خوب و کم نظیری که در مجموعه کشتی سازی فراساحل بندرعباس ایجاد شده، علاوه بر تامین احتیاج داخلی آمادگی ساخت انواع سکوها برای دیگر کشورها نیز فراهم شده است.

وی بیان داشت: بهره مندی از فناوری داخلی و همچنین دانش، تخصص و تعهد متخصصان ایرانی از دیگر مزیت هایی است که توانمندی هرمزگان در این صنعت پیچیده و حساس را به اثبات می رساند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: بعضی از کشورهای خارجی که قرار بود در ساخت سکو با فراساحل همکاری نمایند پس از تحریم ها ایران را ترک کردند اما این رویداد موجب توقف پروژه نشد.

به گفته استاندار هرمزگان، تحریم ها نه تنها خللی در روند ساخت این سکو ایجاد نکرد بلکه موجب 60 درصد صرفه جویی ارزی شد.

همتی یادآورشد: فراساحل با قبول ساخت طرح های بزرگی مانند سکوهای پارس جنوبی برای 5 هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد نموده است.

چهارمین سکوی B14 ساخته شده در شرکت فرامبین سازه گستر خلیج فارس (از زیرمجموعه های ایزوایکو) در بندرعباس امروز سه شنبه در مراسمی با حضور محمد باقر عالی رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و استاندار هرمزگان به آب انداخته و جهت نصب و بهره برداری راهی فاز 14پ ارس جنوبی در عسلویه شد.

عملیات به آب سپاری و شروع عملیات بارگیری دریایی سکوی 2500 تن گازی فاز 14 پارس جنوبی که به طور کامل در داخل کشور ساخته شده امروز (سه شنبه) از محل شرکت مبین سازه در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در بندرعباس شروع شد.

این سکو و متعلقات آن نزدیک به هفت هزار تن وزن داشته و وزن سکو به تنهایی 2 هزار و 500 تن است که در مدت 115 ماه و با مبلغ 570 میلیون دلار ساخته شده است.

این چهارمین سکوی فاز 14 پارس جنوبی قرار است از بندرعباس به آب سپرده شده و روی یک کفی شناور راستا 550 کیلومتر تا رسیدن به این منطقه مالی را طی نموده و نصب گردد که با نصب آن حدود 12 میلیون متر مکعب در روز به فراوری گاز ترش در این منطقه اضافه خواهد شد.

این پروژه 100 درصد از سوی مهندسان ایرانی اجرا شده و بیش از 60 درصد تجهیزات آن داخلی است و با اجرای آن از خروج 150 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

در شرایط فعلی و مواجهه با تحریم های نفتی، اجرای این پروژه نماد کامل توانمندی مهندسان کشورمان و گامی مهم در جهت رونق فراوری محسوب می گردد.

هدف از این پروژه استخراج روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز ترش (Sour Gas) از مخزن واقع در پالایشگاه در حال ساخت واقع در تمبک پارس جنوبی است.

2094/7195/6048

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 229

به "خبرنگاران استاندار هرمزگان: آماده ساخت سکو برای کشورهای منطقه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار هرمزگان: آماده ساخت سکو برای کشورهای منطقه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید