حزب سوسیالیسم بولیوی نامزد دیگری جز مورالس برای انتخابات معین می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور برکنار شده بولیوی از جلسه اعضای حزب جنبش برای سوسیالیسم در آرژانتین، برای معین نامزدی جدید، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده اطلاع داد.

حزب سوسیالیسم بولیوی نامزد دیگری جز مورالس برای انتخابات معین می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوو مورالس رئیس جمهور سابق بولیوی که اخیرا به آرژانتین پناهنده شد، خاطرنشان کرد که جنبش بولیوی برای سوسیالیسم روز 29 دسامبر در بوینس آیرس نشست برگزار خواهد نمود تا درباره انتخاب نامزد این حزب در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور تصمیم گیری کند.

مورالس که خودش ریاست کمیته حزب برای انتخاب یک نامزد دیگر از حزبش را برعهده دارد در حساب توئیتری خود نوشت: ما رهبران جنبش سوسیالیسم از نه بخش کشور در بوینس آیرس گرد هم جمع خواهیم شد تا درباره سازماندهی یک نشست حزبی بحث و رایزنی کنیم و نامزد حزب برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری در بولیوی را مشخص کنیم.

انتخابات قبلی ریاست جمهوری بولیوی روز 20 اکتبر 2019 برگزار و منجر به پیروزی یک مرحله ای اوو مورالس شد اما به دلیل اعتراض کارلوس مسام نامزد حزب مخالف به نتایج آرا و سپس مداخله نیروهای نظامی و همچنین نیروهای خارجی، مورالس ابتدا مجبور به استعفا و سپس مجبور به ترک خاک کشورش شد. وی ابتدا به مکزیک و سپس به آرژانتین پناهنده شد.

به دنبال برکناری مورالس از قدرت موجی از اعتراضات خیابانی در این کشور به وقوع پیوست که با برخورد نیروهای امنیتی روبرو شد.

مورالس که تحولات منجر به برکناری وی از قدرت را کودتای آمریکایی خوانده است اخیرا در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفته: زمانی که در سال 2006 و 2007 من رئیس جمهور شدم، برادری که خود قربانی دیکتاتوری بوده و حالا در تبعید به سر می برد، به من گفت رئیس جمهور اوو، حواست به سفارت ایالات متحده باشد. من پرسیدم چرا؟ او گفت چون هرکجا سفارت ایالات متحده هست، کودتا هم هست، به جز در خود ایالات متحده. چون ایالات متحده در ایالات متحده سفارت ندارد.

وی در خصوص دلیل اخراج سفیر آمریکا در سال 2008 میلادی، گفت: چرا سفیر آمریکا را اخراج کردیم؟ چون داشت توطئه می کرد، داشت برای کودتا برنامه ریزی می کرد. نمی دانم در این 13 سالی که رئیس جمهور بودم چه تعداد کودتا را شکست دادیم، اما این بار ما شکست خوردیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دستگاه جدید حکومتی بولیوی اخیرا در تصمیمی حکم بازداشت مورالس را صادر نموده است. براساس حکم دادستانی کل، اگر مورالس وارد خاک بولیوی گردد از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 652

به "حزب سوسیالیسم بولیوی نامزد دیگری جز مورالس برای انتخابات معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب سوسیالیسم بولیوی نامزد دیگری جز مورالس برای انتخابات معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید