جدال لفظی مقام های برزیل علیه همسر مکرون ادامه دارد

به گزارش ایستگاه بازی، در ادامه اهانت های لفظی مقامات برزیل نسبت به بریژیت مکرون بانوی اول کاخ الیزه، در اقدامی تازه، یکی از وزرای رئیس جمهوری برزیل از او به عنوان یک زن واقعا زشت نام برده است.

جدال لفظی مقام های برزیل علیه همسر مکرون ادامه دارد

به گزارش روز آدینه خبرگزاری فرانسه، وزیر اقتصاد برزیل روز پنجشنبه گفت که بریژیت مکرون همسر رئیس جمهوری فرانسه واقعاً زشت است و علیه بانوی اول که پیشتر رئیس جمهوری برزیل تناسب اندامی او را مورد حمله و تمسخر قرار داده بود، توهین جدیدی کرد.

این رسانه فرانسوی نوشت: پائولو گودس پس از اظهارات اخیر رئیس جمهوری این کشور در خصوص همسر امانوئل مکرون که خشم را در فرانسه همانند برزیل برانگیخت، گفت: رئیس جمهوری این را گفته و این یک حقیقت است. این زن واقعا زشت است.

او که در جریان گفت و گویی با بازرگانان و تجار برزیلی در فورتالزا واقع در شمال شرقی برزیل این سخنان را می گفت پس از مکثی، لبخندزنان افزود: زن زشتی وجود ندارد ، به غیر از زنی که از نقطه نظر اشتباه دیده شود.

کمی پس از این اظهارات، سرویس مطبوعاتی این وزیر دولت برزیل بیانیه ای صادر کرد که در آن گودس از شوخی خود در یک رویداد عمومی با اشاره به بانوی اول عذرخواهی کرد.

قصد وزیر این بود که نشان دهد موضوع هایی که برای کشور مهم و فوری هستند ، جایگاهی را که باید در بحث های عمومی داشته باشند ندارند. هیچ هدفی برای بیان اهانت های شخصی وجود نداشت.

پیش از این نیز، در ادامه تنش های بین برزیل و فرانسه در پی آتش سوزی جنگل های آمازون، بولسونارو استفاده از اتوماتیک بیک را در کشورش ممنوع نمود.

آدینه گذشته، رئیس جمهوری برزیل که همزمان با آتش سوزی جنگل های آمازون در حال جنگ با فرانسه است، گفت که استفاده از اتوماتیکهای بیک را که یک برند فرانسوی است متوقف خواهد نمود.

اهانت های بولسونارو پیش از بحران آتش سوزی جنگل های آمازون نسبت به مقام های فرانسوی واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

وزیر خارجه فرانسه که برای دیدار از برزیل و شیلی به آمریکای لاتین سفر نموده بود، حامل پیغام رئیس جمهوری کشورش درباره پایبندی به توافقنامه آب و هوایی پاریس به بولسونارو بود اما رئیس دولت برزیل برنامه دیدار خود با لودریان را لغو کرد و به جای آن به آرایشگاه رفت و از کوتاه کردن موهای سرش به طور زنده ویدئو تهیه و در فیس بوک منتشر کرد.

نگرانی از ادامه آتش سوزی در جنگل های آمازون به طور جدی در اجلاس اخیر کشورهای عضو گروه 7 در بیاریتز فرانسه مطرح شد و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه موضوع الزام مقابله با آتش سوزی های گسترده در جنگل های آمازون را در دستور کار این اجلاس قرار داد.

در همین رابطه، آلمان و فرانسه پس از خاتمه اجلاس گروه 7 دنیا اعلام کردند که بیش از 22 میلیون دلار به مهار آتش سوزی جنگل های آمازون اختصاص خواهند داد.

اما بولسونارو این یاری را رد کرد و ساعتی پس از رد درخواست، رئیس جمهوری برزیل به خاطر آنچه دونالد ترامپ از آن به عنوان کوشش های خوب در مهار آتش سوزی های آمازون یاد نموده بود از سوی رئیس جمهوری آمریکا تحسین شد.

البته در ابتدا اعلام شد که بولسونارو این یاری را به نشانه عذرخواهی از امانوئل مکرون پذیرفته که سپس این خبر رد و از سوی رسانه ها اعلام شد که بولسونارو گفته شاید این یاری را بپذیرد.

تاکنون خبری مبنی بر اینکه رئیس جمهوری برزیل این یاری را پذیرفته یا نه در رسانه ها اعلام نشده است.

البته جدال بین مکرون و بولسونارو به زمانی برمی شود که رئیس جمهوری برزیل نزاع دو رئیس دولت را ناموسی کرد.

یکی از حامیان ژائر بولسونارو رییس جمهوری برزیل در حالیکه که اجلاس گروه 7 در جریان بود، اختلاف سنی 24 ساله مکرون با همسرش بریژیت را مورد تمسخر قرار داد و با انتشار عکس هایی از همسر جوان بولسونارو و همسر پا به سن گذاشته مکرون در فیس بوک نوشت: حالا شما می فهمید که چرا مکرون، بولسونارو را اذیت می نماید.

بولسونارو هم زیر این پست فیسبوکی نوشت: دیگر تحقیرش نکنید، ها ها ها. این اقدام بولسونارو و حامی وی البته از سوی مکرون بی پاسخ نماند. رئیس جمهوری فرانسه گفت: زنان برزیلی بدون شک به خاطر اظهارات ژائر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور احساس شرم می نمایند.

مکرون در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در خاتمه اجلاس رهبران گروه 7 هم با گستاخانه و بی ادبانه خواندن اظهارات رییس جمهوری برزیل درباره همسرش، از این اقدام بولسونارو به شدت انتقاد نموده بود.

دعوای مکرون و بولسونارو تا پیش از کشیده شدن به ممانعت رئیس جمهوری برزیل در استفاده از اتوماتیک بیک به اینجا رسیده بود که بولسونارو دریافت یاری فرانسه برای مهار آتش سوزی های آمازون را منوط به عذرخواهی مکرون نموده بود.

بولسونارو به خبرنگاران گفته بود اول از همه، مکرون باید از اهانت ها دست بردارد. او مرا دروغگو خوانده بود. قبل از اینکه ما با فرانسه صحبتی کنیم یا چیزی را از آنها بپذیریم او باید این حرف هایش را پس بگیرد و بعد از آن ما می توانیم درباره موضوعات دیگر حرف بزنیم. او باید حرف هایش را پس بگیرد و بعد پیشنهاد یاری بدهد.

بسیاری از کاربران اینترنتی در برزیل از بریژیت مکرون حمایت و از او به علت اظهارات غیرقابل تحمل و جنسی رئیس جمهوری کشورشان عذرخواهی نموده بودند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 332

به "جدال لفظی مقام های برزیل علیه همسر مکرون ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال لفظی مقام های برزیل علیه همسر مکرون ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید