توسعه غنی سازی اورانیوم توسط ایران یک گام بزرگ در مسیری اشتباه است!

به گزارش ایستگاه بازی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به شروع گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده است.

توسعه غنی سازی اورانیوم توسط ایران یک گام بزرگ در مسیری اشتباه است!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: توسعه فعالیت های غنی سازی اورانیوم توسط ایران یک گام بزرگ در مسیری اشتباه است.

این اظهارات پس از آن است که جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده است که تزریق گاز اورانیوم به سانتریفیوژ های مستقر در تاسیسات هسته ای فرودو را شروع نموده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: ما کاملا از آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود در راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران حمایت می کنیم و منتظر گزارش آژانس درباره هرگونه تحولات هستیم.

انگلیس و دیگر طرف های اروپایی برجام در حالی ایران طی ماه های اخیر ایران را به دلیل کاهش تعهداتش ذیل برجام سرزنش نموده و پس از هر گام ایران در کاهش تعهداتش خواهان پرهیز از برداشتن گام های بعدی شده اند که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران، طرف های اروپایی برجام از جمله فرانسه تنها به دادن وعده و وعید اکتفا نموده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته اند.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود نموده، سه شنبه 14 آبان رسماً از شروع گازدهی به سانتریفیوژ ها در تأسیسات هسته ای فردو اطلاع داد تا بدین ترتیب گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای خود را شروع کند.

مقامات ایرانی بار ها تأکید نموده اند که جمهوری اسلامی ایران حاضر به اجرای یکجانبه برجام نیست و تا زمانی که طرف های دیگر برجام به تعهداتشان عمل نکنند، روند کاهش تعهدات هسته ای خود را به صورت مرحله به مرحله ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 546

به "توسعه غنی سازی اورانیوم توسط ایران یک گام بزرگ در مسیری اشتباه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه غنی سازی اورانیوم توسط ایران یک گام بزرگ در مسیری اشتباه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید