توافق پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی واگه به روی کالاهای صادراتی افغانستان

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور افغانستان در جریان دیدارش با تاجران افغان در اسلام آباد گفت که مقامات پاکستانی توافق کردند تا گذرگاه مرزی واگه را بروی کامیون های باربری افغانستان برای صادرات کالا به هند بازگشایی کنند.

توافق پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی واگه به روی کالاهای صادراتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جریان سفرش به پاکستان و پس از دیدار با مقامات پاکستانی از باز شدن گذرگاه مرزی واگه بروی کالاهای صادراتی افغانستان خبر داده است.

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با تاجران افغان در اسلام آباد گفت: عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان توافق کردند تا گذرگاه مرزی واگه را بروی کامیون های باربری افغانستان باز کنند.

وی شرح داد که از به بعد تاجران افغان می توانند به آسانی اموال خود را با کامیون های باربری از طریق گذرگاه مرزی واگه پاکستان مستقیما به هند صادر کنند.

گفتنی است که افغانستان سال 2011 میلادی پیمان موسوم به APTTCA را با پاکستان به امضا رساند که بر اساس آن محصولات و کالاهای افغانستان می توانند از طریق بنادر این کشور به بازارهای جهان راه یابد.

اما به دلیل تشدید تنش های سیاسی بین دو کشور پاکستان از تعهدات خود در این پیمان عقب نشینی کرده و دسترسی افغانستان به بنادر این کشور را مسدود کرد.

عدم همکاری پاکستان شرایط را برای صادرات کاهای افغانستان از طریق مرز زمینی واگه به هند با چالش های فراوانی روبرو کرده که مانع اساسی در برابر گسترش حجم تجارت میان هند و افغانستان محسوب می شود.

انتظار می رود که با سفر اخیر اشرف غنی به پاکستان مسائل تاجران افغان برای واردات و صادرات از طریق بنادر پاکستان برطرف شود زیرا مسائل ترانزیتی و تجاری یکی از محورهای اساسی مذاکرات رئیس جمهور غنی با مقامات پاکستانی بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 241

به "توافق پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی واگه به روی کالاهای صادراتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی واگه به روی کالاهای صادراتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید