تفاوت آزمون آیلتس و تافل

به گزارش ایستگاه بازی، آزمون های آیلتس و تافل

آزمون های آیلتس و تافل از آزمون های زبان انگلیسی ارزشمندی هستند که در سراسر جهان برگزار می شوند. آزمون آیلتس میزان آمادگی داوطلبان را برای تحصیل، کار و دریافت اقامت کشورهای دیگر مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. مدرک آیلتس توسط بیشتر دانشگاه های انگلیسی زبان جهان دارای اعتبار است. این آزمون در 110 کشور جهان برگزار می گردد.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل

آزمون تافل نیز یکی دیگر از آزمون های بین المللی شناخته شده در جهان برای ارزیابی سطح زبان افراد است. این آزمون توسط موسسه آمریکایی ETS- Education testing Service برگزار می گردد. آزمون تافل در 90 کشور جهان برگزار می گردد، اما معمولاً در موسسات و دانشگاه های آمریکایی دارای اعتبار است. در سال های اخیر بر اساس گزارش سایت IELTS آزمون آیلتس در دانشگاه های آمریکایی نیز پذیرفته می گردد.

تفاوت ساختار آزمون آیلتس و تافل

1- تمرکز سوالات آزمون تافل بیشتر بر سوالات چند گزینه ای است، در حالیکه آزمون آیلتس بیشتر بر سوالات تشریحی و نوشتاری مثل پر کردن جای خالی، جواب های کوتاه و نوشتن انشا تاکید دارد.

2- از آنجایی که تاکید آزمون تافل بیشتر بر سوالات چند گزینه ای است، بیشتر توانایی تجزیه و تحلیل شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در حالیکه در آزمون آیلتس بیشتر توانایی درک مطلب داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

3- آزمون آیلتس شامل سه نوع Academic، General و Life Skills می گردد. این آزمون به صورت حضوری و یا کامپیوتری برگزار می گردد.

4- آزمون تافل تنها یک نوع دارد و به صورت اینترنتی برگزار می گردد. در سال های قبل آزمون تافل به صورت کاغذی PBT برگزار می شد. پس از آن آزمون آیلتس به صورت اینترنتی CBT نیز برگزار می گردد.

تفاوت مدت زمان آزمون آیلتس و تافل

مدت زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 40 دقیقه است. در حالیکه مدت آزمون تافل حدود 4 ساعت است و اگر در آزمون تافل Reading و Listening به صورت Long باشد، مدت زمان آزمون بیشتر خواهد بود. Long Format در آزمون تافل به این ترتیب است که ممکن است در بخش Reading، به جای 3 متن، 4 متن در آزمون گنجانده گردد. یا اینکه به جای دو مجموعه 3 تایی Speaking، سه مجموعه 3 تایی Speaking وجود داشته باشد.

آزمون آیلتس بهتر است یا تافل؟

پاسخ این سوال کاملا به شرایط و خواست داوطلبان وابسته است. پیش از انتخاب آزمون تافل و یا آیلتس باید در نظر داشته باشید که دانشگاهی که برای آن اقدام می کنید، کدام یک از این دو مدرک را از شما می پذیرد. اگر دانشگاه مورد نظر شما هر دو مدرک آیلتس و تافل را می پذیرد، در انتخاب آزمون باید به نکات زیر توجه کنید:

  • آزمون تافل 4 ساعت طول می کشد و نسبت به آزمون آیلتس که 2 ساعت و 40 دقیقه است خسته کننده است.
  • در آزمون تافل برای پاسخگویی به سوالات باید از مهارت تایپ بالایی برخوردار باشید.
  • در آزمون تافل با هدفون و میکروفون کامپیوتر صحبت میکنید در حالیکه در آزمون آیلتس با ممتحن به صورت حضوری صحبت خواهید کرد.
  • در نهایت باید اشاره نمود که در سال های اخیر آزمون آیلتس نسبت به تافل هواداران بیشتری داشته است.

موسسات برگزار کننده آزمون های آیلتس در ایران

  • موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • موسسه فرهنگی هنری ایرسافام
  • موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران
  • موسسه پارسیان
  • موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش
  • موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس

اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. مشاوران ما شرایط شما را آنالیز نموده و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 938

به "تفاوت آزمون آیلتس و تافل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت آزمون آیلتس و تافل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید