تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنوار ملی حرکت با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، و دکتر شاه نظری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان و رئیس و سایر اعضای شورا در محل دفتر معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد.

تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی

در این جلسه غفاری، انجمن های علمی دانشجویی را وسیع ترین تشکل دانشجویی در دانشگاه ها خواند و انجمن های علمی را به دلیل فعالیت های علمی متعدد نیازمند حمایت بیشتر دانست.

وی با بیان این نکته که جشنواره ملی حرکت محصول پویایی انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی است، توسعه، تقویت و روزآمدی آن را از جمله سیاست های معاونت فرهنگی و اجتماعی خواند که نیازمند همراهی و همکاری دانشگاه های کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: دانشجویان و دانشگاه هایی که در بخش های مختلف جشنواره حضور دارند، شرایط و دغدغه های متفاوت داشته و لازم است در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره حرکت این شرایط در نظر گرفته شود.

غفاری همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری از تجارب دوره های پیشین جشنواره اظهار داشت: استفاده از تجارب دوره های پیشین موجب برگزاری جشنواره پیش رو با کمترین کاستی و بیشترین دستاورد خواهد شد. وی با تاکید بر ظرفیت های قابل توجه و توانمندی های مدیریتی دانشگاه اصفهان نسبت به برگزاری موفق این دوره از جشنواره و میزبانی بسیار خوب این دانشگاه ابراز امیدواری کرد.

در ادامه این جلسه محمد هادی عسکری، با تشریح ابعاد مختلف جشنواره، پویایی جشنواره و رسیدن به وضعیت مطلوب را در گرو همکاری بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی، همراهی دانشگاه ها و اراده ای برای تغییر وضعیت خواند.

وی افزود: از همین منظر در این دوره از جشنواره به طور ویژه بخش بین الملل و بخش ارتباط جامعه و دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های همکاری در برگزاری جشنواره ها اظهار کرد: باتوجه به اینکه شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان های مختلف حضور موثر داشته و گزارش های مسئله شناسی مطلوبی تهیه و ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در ارزیابی ها به این نتیجه رسیدیم که این شبکه می تواند در انتقال مشکلات استانها به دانشجویان انجمن های علمی کمک نماید و درصدد هستیم از ظرفیت شبکه در برگزاری جشنواره حرکت استفاده کنیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 9

به "تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید