تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین الافغانی

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر خارجه ازبکستان از آمادگی این کشور برای ایجای فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان اطلاع داد.

تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در یک تماس تلفنی درباره فرایند صلح، تصمیمات لویه جرگه مشورتی صلح، آزادی زندانیان به جامانده، ضرورت برقراری آتش بس، اهمیت اجماع منطقه ای و بین المللی درباره فرایند صلح و شروع مذاکرات بین الافغانی گفت وگو کردند.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، کاملوف در این ملاقات بر آمادگی سمرقند جهت ایجاد فضای مساعد برای گفت وگوها و میزبانی از مذاکرات بین الافغانی تاکید نمود.

اتمر نیز اعلام آمادگی مجدد ازبکستان برای میزبانی از گفت وگوهای صلح و نیز اجماع منطقه ای و جهانی برای حمایت از فرایند صلح را بسیار مهم خواند.

لازم به ذکر است که علاوه بر ازبکستان، پیش از این کشورهای آلمان، نروژ، ایران، روسیه، چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، اندونزی و ژاپن نیز برای میزبانی از مذاکرات بین الافغانی اعلام آمادگی نموده اند.

دولت افغانستان و طالبان موافقت نموده اند که دور نخست گفت وگوها در قطر شروع گردد اما توقف فرایند آزادی زندانیان به جامانده طالبان و پافشاری این گروه بر آزادی همه زندانیانش به عنوان پیش شرط گفت وگوها شروع مذاکرات بین الافغانی را در سایه ای از ابهام قرار داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1142

به "تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید