تاثیر منفی مناقشات قره باغ در اقتصاد آذربایجان

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران- موسسه رتبه بندی اس اند پی اظهار داشت چشم انداز اقتصاد آذربایجان منفی شده است.

تاثیر منفی مناقشات قره باغ در اقتصاد آذربایجان

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، موسسه رتبه بندی اس اند پی در گزارشی با اشاره به مناقشه قره باغ اظهار داشت رتبه اعتباری این کشور را با یک رتبه کاهش به BB+ کاهش داده است. نبرد نظامی با ارمنستان باعث خواهد شد تا آذربایجان دچار مشکلاتی در حوزه عملکرد مالی و تراز حساب تجاری خود گردد که این مساله ثبات کلان مالی این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش از این نیز دیگر موسسه رتبه بندی مطرح جهانی یعنی مودیز با تصمیم مشابه رتبه اعتباری این کشور را کاهش داده و چشم انداز مالی این کشور را به منفی تغییر داده بود. موسسه مودیز با هشدار نسبت به هزینه های بالای جنگ با ارمنستان گفته است این کشور با تداوم فرایند فعلی برای پرداخت حقوق بازنشستگان دچار مشکل خواهد شد.

موسسه اس اند پی هم چنین در گزارش جداگانه دیگری اظهار داشت رتبه اعتباری ایتالیا به دلیل افزایش سنگین کسری بودجه دولت این کشور کاهش یافته است. اکنون نسبت کسری بودجه به فراوری ناخالص داخلی ایتالیا به 6.1 درصد رسیده و تنها در ماه های اخیر این کشور مجبور به استقراض سنگینی معادل 12.5 درصد حجم اقتصاد خود شده است.

به گفته مرکز آمار ایتالیا، در سه ماهه دوم امسال اقتصاد ایتالیا 12.8 درصد کوچک شده است تا سومین رشد منفی فصلی متوالی پس از رشد منفی 5.5 درصدی فصل قبل و بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر این کشور رقم بخورد. بر مبنای سالانه نیز رشد مالی ایتالیا در 12 ماه منتهی به ژوئن، منفی 12.4 درصد اندازه گیری شده است.

تا پیش از شیوع کرونا، دولت ایتالیا نرخ رشد 0.6 درصدی را برای امسال پیش بینی نموده بود اما با توجه به اخلال گسترده در زنجیره تامین، توقف پروازهای خارجی، کاهش تجارت و کاهش شمار گردشگران ورودی به ایتالیا، نرخ رشد مالی منفی خواهد بود و صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی نموده است اقتصاد این کشور امسال بیش از 9 درصد کوچک گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1232

به "تاثیر منفی مناقشات قره باغ در اقتصاد آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی مناقشات قره باغ در اقتصاد آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید