تأکید نماینده مجلس قرقیزستان بر تشدید نظارت بر سازمان های غیر دولتی غربی

به گزارش ایستگاه بازی، نماینده مجلس قرقیزستان در نشست علنی مجلس عالی این کشور بر تصویب قانون تشدید نظارت بر سازمان های غیردولتی غربی را ارائه کرد.

تأکید نماینده مجلس قرقیزستان بر تشدید نظارت بر سازمان های غیر دولتی غربی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، ایوگنیا ستراکاوا کننده مجلس قرقیزستان در نشست علنی مجلس عالی این کشور بر تصویب قانون تشدید نظارت بر سازمان های غیردولتی غربی را ارائه کرد.

وی گفت: چرا هنوز این قانون وارد مجلس نشد؟ چرا بیست سازمان غیردولتی که از غرب پول می گیرند مانع تصویب این قانون در مجلس می شوند؟

ستراکاوا شرح داد: با توجه به تحولات اخیر در جهان این قانون باید در اولین، دومین و سومین قرائت تصویب شود زیرا ما به نطق های غربی در دموکراسی نیاز نداریم. ما نباید از بیست سازمان غیردولتی بترسیم ضمن این که آنها نمی خواهند منابع درآمد و هزینه های خود را به طور شفاف بیان کنند.

این کننده مجلس خاطر نشان کرد: اگر این سازمان ها هیچ فعالیت های غیرقانونی ندارند پس چرا از اعلام منابع درآمد و هزینه های خود می ترسند؟ جمعیت قرقیزستان تصویب این قانون را طلب می کند.

شایان ذکر است که قانون تشدید نظارت بر سازمان های غیردولتی از جمله شناسایی منابع درآمد و هزینه های آنان وارد یکی از کمیته های مجلس شده بود.

فعالیت های برخی سازمان های غیردولتی در زمینه ایجاد اختلافات بین جامعه و دولت، برگزاری تجمع های اعتراضی، گسترش اطلاعات غیرواقعی، ترویج سنت های نامناسب با آداب و رسوم محلی تحت پوشش دموکراسی دلائل اصلی معرفی این قانون بودند که اقدامات آن مؤسسه ها پیوسته مورد انتقاد مردم و دولت قرار می گیرد.

بسیاری از حامیان این سازمان ها، سازمان های بین المللی، کشورهای مختلف و شرکت های ناشناس هستند.

به عنوان مثل تجمع های اعتراضی علیه استخراج اورانیوم در قرقیزستان به میزبانی سازمان های غیردولتی برگزار شد و پس از آن دولت مجبور به ممنوعیت صنعت اورانیوم شد و دچار مسائل اقتصادی و قضایی با سرمایه گذاران شد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 998

به "تأکید نماینده مجلس قرقیزستان بر تشدید نظارت بر سازمان های غیر دولتی غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید نماینده مجلس قرقیزستان بر تشدید نظارت بر سازمان های غیر دولتی غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید