بلاتکلیفی فدراسیون همگانی در آستانه یک سالگی!

به گزارش ایستگاه بازی، 19 اسفندماه سال جاری، درست یکسال خواهد بود که فدراسیون ورزش های همگانی بدون رییس کار خود را دنبال می کند؛ اتفاقی عجیب که یا حکایت از عدم توجه جدی به ورزش همگانی در سطح کلان ورزش کشور دارد یا از قحط الرجال مدیریتی خبر می دهد، که در صورت درست بودن هر یک از این دو مورد باید آن را زنگ خطری برای ورزش همگانی کشور تلقی کرد.

بلاتکلیفی فدراسیون همگانی در آستانه یک سالگی!

به گزارش خبرنگاران، 19 اسفندماه سال 1393 بود که مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های همگانی در آکادمی ملی المپیک با حضور اعضای مجمع و 12 نامزد احراز پست ریاست فدراسیون برگزار شد و در نهایت علی مجدآرا با پشت سر گذاشتن رقبا و با کسب اکثریت آرا بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون ورزش های همگانی انتخاب شد؛ گفتنی است وی به مدت چهار سال پیش از این انتخابات نیز عهده دار ریاست فدراسیون ورزش های همگانی بود.

چالش های سابقه دار در فدراسیون ورزش های همگانی

حضور مجدآرا در این فدراسیون با چالش های مختلفی طی این چهار سال همراه بود تا جایی که 25 آبان ماه سال 1395، غلامرضا شعبانی بهار- معاون وقت توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با انتقاد شدید از عملکرد مسوولان فدراسیون ورزش های همگانی و بی توجهی آن ها به نظرات متخصصان دانشگاهی، مطرح نمود که جدی ترین منتقد عملکرد مسئولان این فدراسیون خود اوست. وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: نافی فعالیت های این فدراسیون نیستیم اما رویکرد اصلی مسوولان فدراسیون همگانی باید بر اساس بالابردن آمار ورزش همگانی در میان آحاد جامعه و مشارکت بیش از پیش مردم در فعالیت های منظم ورزشی باشد، نه اینکه صرفا بخواهند اجرای برنامه های های نمایشی را در دستور کار خود قرار دهند، در بحث سیاست ها و برنامه ها همواره انتقاد کرده ام اما همچنان برنامه های غلط و غیرعلمی در این فدراسیون ادامه دارد.

با این حال مجدآرا و فدراسیون متبوعش نسبت به موضع گیری معاون وزیر ورزش ساکت نبودند و طی بیانیه ای همان زمان بیان کردند: فدراسیون ورزش های همگانی آنقدر برنامه و کار دارد که وقت به حاشیه رفتن ندارد. علیهذا جوابیه ایشان به وزیر محترم ورزش و جوانان داده خواهد شد.

سکانس اول سرپرستی

دوره ریاست چهارساله مجدآرا در فدراسیون ورزش های همگانی بر اساس قانون باید 19 اسفندماه 1397 به سرانجام می رسید، با این وجود اما وی تا 19 فروردین ماه سال 98 تصدی ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت و وزیر ورزش و جوانان در همین تاریخ افشین مولایی را که مدیرکل ورزش همگانی این وزارتخانه بود به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی منصوب و بر برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در موعد مقرر تاکید کرد. در این حکم آمده بود: شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون، با هماهنگی معاونت های توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در موعد مقرر اقدام نمایید.

دومین سکانس سرپرستی

21 مهرماه سال جاری بود که با سرانجام دوره سرپرستی افشین مولایی در فدراسیون ورزش های همگانی، وزیر ورزش و جوانان، احمد گواری را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد، تا با گذشت 7 ماه از سرانجام دوره ریاست قبلی این فدراسیون کماکان صندلی ریاست در فدراسیون ورزش های همگانی بلاتکلیف باشد. جالب آن که برای دومین بار در حکم مسعود سلطانی فر آمده بود که انتظار دارم طبق مقررات و با هماهنگی معاونت فرهنگی و دفتر امور مشترک فدراسیون ها نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات ریاست فدراسیون اقدام کنید.

اعلام زمان ثبت نام کاندیداها

یکشنبه 14 بهمن ماه سال گذشته بود که سید شروین اسبقیان- مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون های ورزشی در خصوص زمان ثبت نام انتخابات فدراسیون اعلام کرد که تاریخ ثبت نام این فدراسیون هفته اول اسفندماه اعلام می شود؛ برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی مطابق اساسنامه و قانون است و انتخابات فدراسیون های ورزشی بر اساس زمان بندی اعلام شده پیگیری خواهد شد.

پس از مدت ها وقت کشی، ششم مهرماه سال جاری زمان ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون ورزش های همگانی از سوی دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان ابلاغ و از سوی این فدراسیون اعلام شد: نظر به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون ورزش های همگانی با دستور جلسه جهت انتخاب رئیس فدراسیون در سال 1398، بدین وسیله از کلیه افراد واجد شرایط جهت احراز پست ریاست فدراسیون، دعوت به عمل می آید جهت دریافت فرم ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز از تاریخ سه شنبه 9 مهر ماه به مدت 10 روز کاری از ساعت 9 الی 15 به محل فدراسیون ورزش های همگانی مراجعه کنند.

در نهایت با اتمام مهلت 10 روزه ثبت نام کاندیداها جهت حضور در انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی 28 نفر برای حضور در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند تا پس از بررسی صلاحیت این افراد توسط مراجع ذی صلاح، اسامی کاندیداهای نهایی برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی مشخص شود که پس از عدم تایید صلاحیت اولیه 18 نفر از کاندیداهای ریاست فدراسیون ورزش های همگانی، 3 نفر دیگر از این افراد با تکمیل مدارک خود پیروز به اخذ صلاحیت مدیریتی جهت حضور در انتخابات شدند تا تعداد افراد تایید صلاحیت شده به 11 نفر برسد.

تا سرانجام سال؛ زمان برگزاری انتخابات فدراسیون همگانی!

گفتنی است هشتم آبان ماه سال جاری بود که احمد گواری- سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی آذربایجان غربی اعلام کرد انتخابات این فدراسیون تا قبل از سرانجام سال برگزار خواهد شد و هم اکنون بعد از ثبت نام کاندیداها، انتخابات در شرایط استعلام کاندیداها واقع شده است. جالب اینکه ثبت نام از کاندیداها از 19 مهر به سرانجام رسیده و هرچند مسئولان منتظر اساسنامه جدید هستند، اما با گذشت حدود چهار ماه از سرانجام ثبت نام هنوز تکلیف انتخابات مشخص نیست تا فدراسیون حدود یکسال بدون رئیس اداره شود و بلاتکلیفی ورزش همگانی همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 766

به "بلاتکلیفی فدراسیون همگانی در آستانه یک سالگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی فدراسیون همگانی در آستانه یک سالگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید