برنامه های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران بی نظیر است

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، هادی رضایی در نشست خبری امروز تاکید نمود: با توجه به اشرافی که نسبت به فعالیت های اینچنینی در سایر کشورها دارم با قاطعیت می گویم که برنامه های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران بی نظیر است.

برنامه های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران بی نظیر است

وی گفت: همچنین با همکاری وزارت آموزش و پرورش و شخص خرداد حمیدی، برنامه ای ارائه شده مبنی بر اینکه دانش آموزانی که در شرایط معلولیت هستند اما هنوز توسط کمیته ملی پارالمپیک شناسایی نشده اند، از سوی مدارس و با یاری خانواده دانش آموزان شناسایی شوند.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک توضیح داد: این کار در قالب برنامه کلی به نام ما می توانیم که بسیار مورد تاکید کمیته بین المللی پارالمپیک است، اجرا می گردد. اتفاقا هزینه های آن هم از سوی همین نهاد بین المللی تامین می گردد. قرار است در جریان پارالمپیک 2020 توکیو دو مدرسه برتر و نمونه در این بخش معرفی شوند.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک توضیح داد: این کار در قالب برنامه کلی به نام ما می توانیم که بسیار مورد تاکید کمیته بین المللی پارالمپیک است، اجرا می گردد. اتفاقا هزینه های آن هم از سوی همین نهاد بین المللی تامین می گردد. قرار است در جریان پارالمپیک 2020 توکیو دو مدرسه برتر و نمونه در این بخش معرفی شوند.

وی ادامه داد: در کل 14 - 13 کشور در این زمینه یعنی برنامه ما می توانیم فعالیت دارند که ایران یکی از فعال ترین هاست. در واقع یک همت همگانی در ایران برای ورزش پارالمپیک به وجود آمده که حالا به همه دنیا رسیده است. پنج هزار دانش آموز که در مسابقات کشوری حضور داشتند، شناخت ورزش پارالمپیک را بین آنها بردیم که بازتاب خوبی هم داشت.

رضایی ادامه داد: یک مدرسه را هفته آینده به عنوان الگو قرار می دهیم و در طول سال با همکاری آموزش و پرورش و همچنین فدراسیون دانش آموزی و آموزش و پرورش استثنایی ادامه خواهد داشت. در راستای معرفی دو مدرسه به عنوان مدرسه نمونه در پارالمپیک توکیو قرار است نماینده کمیته بین المللی برای انتخاب آن به ایران بیاید. ما به این نتیجه رسیده ایم که برای رشد ورزش معلولان، باید این کار انجام گردد ما این فکر را کردیم که به وسیله افراد سالم، ورزش معلولان را گسترش بدهیم و خوشبختانه این اقدام بازتاب خوبی داشته است.

رضایی تاکید نمود: پارالمپیک بسیار گسترده است اما مردم عادی و حتی بعضی مسئولان چقدر با آن آشنا هستند؟ مگر غیر از این است که فقط در مواردی مانند قهرمانی و مدال آوری توجهات به ورزشکاران پارالمپیک جلب می گردد؟ آیا واقعا از کل بودجه ورزش، 15 درصد برای جانبازان و معلولان هزینه می گردد؟ یکی از اهداف ما برای توسعه طرح پارالمپیک در سطح مدارس، توسعه آن است باید از پایه شروع گردد. هدف دیگر هم شناساندن بیشتر پارالمپیک است. شاید در این صورت در سطح شهرها و در استادیوم ها امکانات بیشتری برای ورزش جانبازان و معلولان تعبیه گردد.

رضایی در سرانجام صحبت های خود گفت: از تمام نهادهایی که با ما در برگزاری مراسم روز و هفته پارالمپیک همکاری دارند، قدردانی می کنم و از دیگر نهادها هم می خواهم این همکاری را داشته باشند تا اینگونه در موفقیت های پارالمپیک شریک شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 544

به "برنامه های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید