با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟

به گزارش ایستگاه بازی، یک روان شناس اجتماعی به بیان توضیحاتی پرداخت درباره اینکه با چه جملاتی خانواده ها می توانند اضطراب فرزندان خود در برابر کرونا را بکاهند.

با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، محمد رضا ایمانی روان شناس اجتماعی درباره این موضوع که با توجه به شیوع کرونا ویروس بچه ها بیشتر دچار اضطراب شده اند، خانواده ها برای غلبه بر این اضطراب با چه جملاتی می توانند اضطراب مبتلا شدن به ویروس کرونا را کاهش دهند به بیان جملاتی پرداخت که خانواده ها می توانند از آن ها استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: والدین از کلمات و جملات مثبت استفاده نمایند. به بچه ها خود بگوییم که این ویروس کرونا ویروسی است که از بین می رود.

ایمانی در ادامه گفت: مثلا بگویند: بابا جان نگران و ناراحت نباش چرا که ما همواره دستهایمان را می شوییم و الان باید مقداری مراقبت کنیم. هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. ما یک خانواده مقاوم هستیم و می توانیم این موضوع را بدون خطر بگذارنیم.

این روان شناس اجتماعی گفت: یا بگویند الان فرصت خوبی است که از غذاهای با بهداشت بیشتر و ایمنی بیشتر استفاده کنیم و از غذاهای فست فودی و رستوران ها استفاده نکنیم.

ایمانی در ادامه گفت: در این روزها خانواده و بچه ها کنار هم بازی نمایند و فیلم ببیند و حرف بزنند. والدین خاطرات دوران بچگی خودشان را برای بچه ها بازگو نمایند که خیلی از فضای رستورانی و اجتماعی که امروز وجود دارد وجود نداشته است.

مدیریت استرس؛ سهم روانشناسان در شکست کرونا

ایمانی اضافه نمود: خیلی از موضوعاتی که والدین می خواهند به فرزندان خود بگویند را در قالب داستان و جُوک و خاطره تعریف نمایند چرا که بچه ها ظرفیت پذیرش خیلی از واقعیات را ندارند و هضم اخبار بسیار صریح و سنگین برایشان سخت است و هضم کردن آن ها برای ما راحت تر است، ولی برای بچه ها کوچگ به این صورت نیست.

این روان شناس اجتماعی گفت: مدام به بچه ها نگوییم که تو فلان کار را کردی و الان کرونا می گیری. این شوخی ها بسیار به بچه ها آسیب می زند چرا که این مسائل در ذهن کودک باقی می مانند و در زندگیشان دچار اختلال و گرفتاری فکری و ذهنی می نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه رفتار وسواس گونه در این شرایط خودش یک آسیب دیگر است گفت: شستشو و مراقبت کردن خوب است، ولی نه با شدت و حدت زیاد؛ بنابراین روی یک برگه کاغذ بنویسیم که در چه مواقعی باید دست هایمان را بشوییم و لباسمان را عوض کنیم که به جز این موارد برای خود نگرانی ایجاد نکنیم.

ایمانی تاکید نمود: شستن زیاد و حساسیت زیاد باعث ایجاد وسواس می گردد که باید جلوی آن ها را بگیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 865

به "با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید