اولین اکران مستند مادرانه ، روایت های مادر شهید خرازی برای فرزندش خبرنگاران

به گزارش ایستگاه بازی، مراسم اولین اکران مستند مادرانه که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است در حوزه هنری اصفهان برگزار گردید.

اولین اکران مستند مادرانه ، روایت های مادر شهید خرازی برای فرزندش خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عصر امروز مراسم رونمایی و اولین اکران مستند 25 دقیقه ای مادرانه که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است، در حوزه هنری اصفهان برگزار گردید.

در مراسم اکران این مستند که با همکاری شهرداری اصفهان و حوزه هنری اصفهان تهیه شده است، شهردار اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان، مدیران شهری اصفهان، تعدادی از همرزمان شهید خرازی و... حضور داشتند.

قدرت اله نوروزی در این مراسم گفت: تماشای این مستند هرکسی را متأثر می نماید به ویژه افرادی که شاهد صحنه های جنگ بودند، بخش های اولیه این مستند جهانیی از عجایب بود که هر لحظه آن خاطرات را تداعی می کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهید کسی است که در راه خدا کشته می گردد و او جاوید و ماندگار است، اضافه کرد: شهید منحصر به یک نسل نیست، قطره های خون شهید در بستر تاریخ جریان دارد و این ما هستیم که باید بتوانیم از این بستر و قطرات و خون سرخ شهیدان درس بیاموزیم؛ شهیدان زنده اند و معلوم نیست ما چه وضعیتی داریم.

شهید خرازی برای نسل جوان ما یک معلم راهنماییگر است

وی بیان کرد: امروز شاهد تصاویر یکی از زندگان همیشگی تاریخ، فرمانده دلاور لشکر 14 امام حسین (ع)، شهید حسین خرازی بودیم؛ شهید خرازی امروز برای نسل جوان ما یک معلم عظیم و راهنمایی گر است، او جان خود را در راه خدا داد تا دشمن را شکست دهد، شهادت آن ها جامعه را برای همواره بیمه کرد.

نوروزی توضیح داد: شهید حسین خرازی به عنوان شهید عظیم تاریخ کشور لحظه ای از پای نمی نشست و دشمن ذره ای از دست او در امان نبود، شهید خرازی همچون مجاهدی دلاور در همه گوشه ها می رزمید.

شهردار اصفهان ادامه داد: آن هایی که در صحنه های جنگ حضور داشتند دیده اند کمتر فرمانده لشکری هنگام عقب نشینی لشکر، در اوج می ایستد، شاید این موضوع در عرف جنگ ها اقدام پسندیده ای نیست، اما وقتی کسی از همه چیز خود می گذرد تا دیگران بتوانند از یک مهلکه سهمگین رهایی پیدا نمایند می ایستد تا دیگران بمانند و به رزم خود ادامه دهند، شهید خرازی هم همینگونه بود.

وی بیان داشت: چندین فرمانده لشکر را هنگام نبرد دیده ام، اما کمتر کسی همچون شهید خرازی که مظهر اخلاص، سادگی و مقاومت در مقابل دشمن بود را این چنین می دیدم، البته که همه شهدا نزد خداوند از صندلی رفیعی برخوردارند.

نوروزی با بیان اینکه افتخار می کنم که روز های کمی را سرباز کوچک شهید خرازی بودم، اضافه کرد: البته همه شهیدان آرمیده در گلستان شهدا به او افتخار می کردند و امروز ما مانده ایم که باید راه درست را بشناسیم و راهی شهیدان را به عنوان یک راه منطقی و راه رضایت بندگان خدا ادامه دهیم.

امروز خدمت به مردم، فرصتی مانند صحنه جنگ و شهادت است

نوروزی اظهار کرد: امروز شاید دیگر صحنه های جنگ در کشور نیست و فرصت برای کسانی دوست داشتند پر بکشند و به درجه شهادت نائل آیند فراهم نیست، اما این فرصت وجود دارد که هرکدام از ما در هرجایی که هستیم درست عمل و خدمت کنیم.

شهردار اصفهان گفت: آرزو می کنیم بتوانیم با یاری همدیگر جامعه را به سویی پیش ببریم که آرزوی شهیدان و آرمان همیشگی مجاهدان بود؛ یقین دارم که با همت و تداوم ایثار و کوشش این مسأله شدنی است.

وی گفت: هرکس این مستند را ببیند باید احساس مسؤولیت بیشتری کند، این مستند خدمت کوچکی برای تبیین واقعیت های تاریخ دوران دفاع مقدس و بیانی برای به نمایش گذاشتن سیمای یک قهرمان ملی و مجاهد عظیم است.

در ادامه این مراسم مسعود احمدی نیا نیز ضمن تشکر از حضور مادر شهید حسین خرازی گفت: نگاهی که با خلوص به مردم خدمت کنیم، همان نگاه حاج حسین خرازی است، شهید خرازی قهرمان جهان اسلام بود و نام این شهیدان مقدس است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که بنیاد شهید افضل سایر نهاد ها است که بی سابقه بود و چیزی که به آن فضل داده است، روح بلند شهدا از ابتدا تا امروز بوده است.

وی توضیح داد: اگر امروز ایران در جهان مظهر قدرت و اقتدار نظام اسلامی است و به بالندگی، عظیمی و آزادی خواهی آن را می شناسند و عزت آفریده است، به دلیل جز خلوص شهدا است.

ولایت مداری شهید خرازی بی نظیر بود

احمدی نیا با بیان اینکه ولایت مداری و رهروی حاج حسین خرازی بی نظیر بود، اضافه کرد: در دوران جنگ که مدیریت بحران داشتیم جنگ نابرابر حاج حسین ها به برکت اندیشه امام خمینی (ره) به ما عزت داد و حرکتی که به عنوان فرهنگ و ایثار اجتماعی می شناسم، به دلیل روحیه بلند خانواده شهدا است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بیان کرد: امروز قناعت، حجب و حیای خانواده عظیم ایثارگران برگرفته از خلوص و فرهنگ ایثار و شهادت خانواده شهدا است.

وی گفت: بیش از 75 هزار جانباز و آزاده و 23 هزار و 500 شهید در استان اصفهان داریم و از 6 درصد جمعیت کشور که داریم، 10.6 درصد ایثارگران کشور را در اصفهان داشته ایم و اصفهان بالاترین آمار ایثارگری را در کشور دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت بالقوه شهرداری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت

احمدی نیا با بیان اینکه آنچه که امروز حاج حسین خرازی از ما می خواهد، سیره شهدا است، اضافه کرد: این بستر بالقوه در شهرداری وجود دارد که حیف است از آن استفاده نگردد، امروز باید تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی به نسل جوان منتقل گردد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: امروز یک میلیون دانش آموز در اصفهان مشغول تحصیل هستند که با دانشجویان یک سوم جمعیت استان اصفهان را شامل می گردد و این نسل تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید بدانند جوان ترین فرمانده لشکر امام حسین (ع) چه سیره ای داشته است؛ اگر نتوانیم به این وظیفه عمل کنیم، قطعاً شهدا از ما بازخواست خواهند کرد.

به گزارش فارس، در سرانجام مراسم اکران مستند مادرانه که به بیان خاطرات حاجیه خانم تابش، مادر شهید حاج حسین خرازی پرداخته است، از حضور این مادر شهید تقدیر و تشکر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1470

به "اولین اکران مستند مادرانه ، روایت های مادر شهید خرازی برای فرزندش خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اکران مستند مادرانه ، روایت های مادر شهید خرازی برای فرزندش خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید