افغانستان، نبیل: آمریکا از حمایت تکنوکرات ها دست بردارد، هزینه تقلب را پرداخته ایم

به گزارش ایستگاه بازی، نامزد ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به حمایت غرب از دولت کنونی و تخلفاتی که در ایام انتخابات این کشور اجرا شده از حکومت آمریکا خواست تا از حمایت تکنوکرات های این کشور دست بردارد.

افغانستان، نبیل: آمریکا از حمایت تکنوکرات ها دست بردارد، هزینه تقلب را پرداخته ایم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رحمت الله نبیل رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در افغانستان گفت: عده ای قصد دارند تا مردم را از توجه به تقلب اجرا شده در انتخابات ریاست جمهوری، رسوایی گمرکی و دزدی از بیت المال دور نمایند.

وی امروز با حضور در یک نشست خبری توضیح داد: تیم انتخاباتی حاکم، مبلغ 180 میلیون دلار از پول بیت المال را در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هزینه نموده است.

نبیل اذعان داشت: در شرایط کنونی باید متحد بود، زیرا کوچکترین حرف نسنجیده می تواند در افغانستان بحران آفرین باشد.

رهبر تیم انتخاباتی امنیت و عدالت اضافه نمود: چنانچه در انتخابات اجرا شده کسی با تقلب وارد عرصه ریاست جمهوری گردد، این کشور دچار بحران خواهد شد.

رحمت الله نبیل خطاب به آمریکا و جامعه جهانی گفت که از مشروعیت دادن به تقلب افغانستان خودداری نمایند، زیرا این کشور هزینه چنین اقدامی را از سال 2014 تاکنون پرداخته است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجموع آرای انتخاباتی یک میلیون و 200 هزار رای است که با این شرایط انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم کشیده خواهد شد.

اظهارات رحمت الله نبیل در حالی است که صبح امروز نیز گلبدین حکمتیار رهبر تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی در یک نشست خبری گفت: 44 درصد آرای اعلام شده در صندوق های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقلبی هستند و در صورت ادامه فرایند کنونی انتخابات بطور قطع به دور دوم کشیده خواهد شد.

همچنین عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی روز گذشته در اظهاراتی ضمن تاکید بر توقف بازشماری و متهم کردن تیم حاکم به مهندسی انتخابات گفت: مسئولیت بروز بحران احتمالی در افغانستان بر عهده تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی رئیس جمهور کنونی افغانستان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 562

به "افغانستان، نبیل: آمریکا از حمایت تکنوکرات ها دست بردارد، هزینه تقلب را پرداخته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، نبیل: آمریکا از حمایت تکنوکرات ها دست بردارد، هزینه تقلب را پرداخته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید