اسپیس ایکس سومین مجموعه ماهواره های اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد

به گزارش ایستگاه بازی، اسپیس ایکس یک مجموعه تازه 60تایی از ماهواره های اینترنت پهن باند استارلینک را با یک موشک فالکون 9 به فضا فرستاد.

اسپیس ایکس سومین مجموعه ماهواره های اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیک وایر پرتاب این ماهواره ها در ادامه برنامه این شرکت مستقر در کالیفرنیا برای ایجاد بزرگترین مجموعه ماهواره های تجاری دنیا است.

با افزوده شدن این ماهواره های جدید، شمار کل ماهواره های استارلینک به 180 می رسد. البته بعضی از ماهواره های پرتاب شده در مجموعه های قبلی از کار افتاده اند؛ با این حال انتظار می رود که با این پرتاب شمار ماهواره های استارلینک از حدود 140 ماهواره تصویربردار زمین در مجموعه ماهواره Planet مربوط به سازمان ناسا بیشتر گردد.

اسپیس ایکس در نهایت میخواهد هزاران ماهواره را در مدار پایینی کره زمین قرار دهد- اما چشم انداز قرار دریافت این تعداد بسیار ماهواره در مدار زمین نگرانی هایی را درباره اثرات آنها بر مشاهدات نجومی و ترافیک فضایی ایجاد نموده است.

پرتاب موشک فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی امریکا در کیپ کاناورال آمریکا در ساعت 9:19 بعدازظهر سه شنبه 6 ژانویه (16 دی) به وقت ساحل شرقی آمریکا انجام شد و نخستین پرتاب مداری سال 2020 شمرده می گردد.

دقایقی پس از پرتاب، مرحله اول موشک فالکون 9 از مرحله دوم ان جدا شد و بر روی یک کشتی در در فاصله چند صد کیلومتری ساحل آمریکا در اقیانوس اطللس فرود آمد.

حدود 45 دقیقه بعد، نیمی از مخروط دماغه موشک (غلاف محافظ محموله راس موشک) را در راه بازگشت به زمین در یک تور عظیم که در راس یک کشتی به نام Ms Tree گسترده شده بود، بگیرد، اما این کوشش ناموفق ماند.

ضمناً مرحله دوم موشک و محموله آن مسیرشان را به سمت مدار مربوط ادامه دادند. اندکی بیش از یک ساعت پس از پرتاب، ماهواره های انبارشده در راس موشک مانند یک دسته ورق بازی که روی میز گسترده می گردد، به بیرون فرستاده شدند. این ماهواره ها سپس در مداری با فاصله 290 کیلومتر از سطح کره زمین گسترده می شوند.

هنگامی که ماهواره ها از لحاظ سالم بودن وارسی شدند، مدارهایشان تا ارتفاع عملیاتی 550 کیلومتر بالا برده می شوند.

پنل های خورشیدی این ماهواره ها باعث می گردد در مراحل پروازشان از روی زمین به صورت رشته ای از نقاط نورانی گذرکننده از آسمان دیده شوند. اما به گفته اسپیس ایکس درخشندگی این ماهواره ها با سوگیری دوباره پنل ها کاهش خواهد یافت. با این وجود ستاره شناسان درباره افزایش آلودگی نوری و رادیویی آسمان شب ناشی از این ماهواره ها که مشاهدات حساس شان را به م می ریزد، ابراز نگرانی نموده اند.

  • اسپیس ایکس 60 ماهواره اینترنتی دیگر استارلینک را به فضا می فرستد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 705

به "اسپیس ایکس سومین مجموعه ماهواره های اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس سومین مجموعه ماهواره های اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید