اردوغان: اظهارات ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه مرا ناراحت کرد

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور ترکیه گفت: اظهارات آزاردهنده بعضی مقامات ایران درباره عملیات چشمه صلح را به شدت محکوم می کنم.

اردوغان: اظهارات ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه مرا ناراحت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری خود پیش از سفر به روسیه با اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از عناصر قسد (نیرو های سوریه دموکراتیک یا پ. گ) گفت: کسانیکه به تروریست ها یاری تسلیحاتی می نمایند بدنبال تجزیه سوریه هستند، اما ما از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه درباره موضع گیری بعضی مقامات ایران درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت: ایران 15-20 سال درگیر پرونده هسته ای ایران بوده و در این ایام همه جهان موضع اردوغان را می دانند، اما متاسفانه در روز های اخیر صدا هایی از ایران می شنویم که متفاوت است. بعضی اظهارات درباره عملیات مرا ناراحت کرد. البته این صدا ها خارج از دولت است و ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: ایران نیز جزو روند آستانه است و چنین موضع گیری علیه یکی از اعضای آستانه درست نیست. کشور های ضامن روند آستانه اکنون چگونه قادرند آن را ادامه دهند؟ لازم بود مقامات ایران بخصوص آقای روحانی از این گونه اظهارات ممانعت نمایند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: اظهارات آزاردهنده آنان (بعضی از مقامات ایران درباره عملیات چشمه صلح) را به شدت محکوم می کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 503

به "اردوغان: اظهارات ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه مرا ناراحت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اظهارات ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه مرا ناراحت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید