آرامش نسبی در لیبی پس از کشته شدن 42 نفر از نیروهای حفتر

به گزارش ایستگاه بازی، سخنگوی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از وجود آرامش نسبی در تمامی محورهای جنگی حومه طرابلس پایتخت لیبی اطلاع داد.

آرامش نسبی در لیبی پس از کشته شدن 42 نفر از نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی المجعی سخنگوی عملیات برکان الغضب گفت که روز شنبه ضربات سنگینی به نیروهای حفتر در محور عین زاره و اردوگاه النقلیه در جنوب طرابلس وارد آمد و پس از آن آرامش نسبی در تمامی محورهای جنگی حاکم شده است.

وی اضافه نمود که در درگیری بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در محور عین زاره و اردگاه النقلیه، 42 نفر از نیروهای حفتر کشته شدند و اردوگاه نیز به طور کامل از نیروهای حفتر بازپس گرفته شد.

حفتر از چهارم آوریل گذشته عملیات گسترده برای تصرف طرابلس را شروع نموده است و با وجود برخورداری از حمایت های امارات و عربستان سعودی، نیروهای آن تا کنون در ورود به طرابلس ناکام مانده اند.

کشته شدن پنج پزشک در حمله نیروهای حفتر به یک بیمارستان

سخنگوی یک بیمارستان میدانی در جنوب پایتخت لیبی که روز شنبه هدف حمله هوایی نیروهای حفتر گفت که پنج پزشک در این حمله کشته شدند.

مالک مرسیط گفت که در این حمله هشت نفر از دستیاران پزشکان نیز زخمی شدند.

به گفته وی این بیمارستان به نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس خدمات ارائه می نماید.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی نیز حمله نیروهای حفتر به تأسیسات مدنی از جمله حمله به بیمارستان میدانی جنوب طرابلس را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه القدس العربی، شورای مذکور در بیانیه خود آورده است که هدف قرار دادن بیمارستان ها و تأسیسات مدنی به یک برنامه هدفمند[نیروهای حفتر] تبدیل شده است که بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر یک جنایت جنگی است.

هواپیمای جنگی نیروهای حفتر روز شنبه یک بیمارستان میدانی متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی را در جاده فرودگاه طرابلس هدف قرار دادند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 248

به "آرامش نسبی در لیبی پس از کشته شدن 42 نفر از نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش نسبی در لیبی پس از کشته شدن 42 نفر از نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید