واضح ترین عکسی که از فضا گرفته شده است، عکس

به گزارش ایستگاه بازی، دستیابی به این وضوح بی نظیر قابلیت های تلسکوپ ALMA را به حد مطلق خود رسانده است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می نماید.

واضح ترین عکسی که از فضا گرفته شده است، عکس

تینا مزدکی- آرایه میلی متری آتاکاما (ALMA) با بالاترین وضوح تصویر خود را از ستاره ای در آخرین مراحل تکامل خود نشان می دهد. ALMA یک آرایه تلسکوپ زمینی است که در فلات Chajnantor در صحرای آتاکاما در شمال شیلی واقع شده است. این تلسکوپ با 66 گیرنده، بزرگترین تلسکوپ موج میلی متری در دنیا است.

آخرین رصد آن و عکس فوری با بالاترین وضوح تا به امروز نمایی نزدیک از یک ستاره تکامل یافته به نام R Leporis است که در کهکشان راه شیری ما، در حدود 1350 سال نوری از زمین قرار گرفته است.

یوشیهارو آساکی، نویسنده اصلی این مطالعه، در بیانیه ای گفت: این دستاورد قابل توجه در تصویربرداری با وضوح بالا به وسیله قابلیت های پیشرفته ALMA نقطه عطفی در کوشش ما برای درک دنیا است.

برای ثبت این دیدگاه بی سابقه، محققان تکنیک کالیبراسیون جدیدی به نام روش نوار به باند توسعه دادند. این استراتژی با مشاهده یک کالیبراتور نزدیک در امواج رادیویی با فرکانس پایین، نوسانات جوی را جبران می نماید، در حالی که هدف با امواج رادیویی با فرکانس بالا مشاهده می گردد.

آنتونیو هیلز، معاون مدیر مرکز منطقه ای ALMA آمریکای شمالی و بخشی از تیم علمی، گفت: دستیابی به این وضوح بی نظیر به وسیله روش باند به باند، قابلیت های ALMA را به حد مطلق رسانده است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می نماید. بیانیه. این به اخترشناسان اجازه می دهد تا پدیده هایی را با دقتی که زمانی دور از دسترس ما بود، آنالیز نمایند.

برای ثبت این تصویر، محققان تکنیک کالیبراسیون جدیدی به نام روش باند به باند را توسعه دادند. این تکنیک با یک کالیبراتور نزدیک در امواج رادیویی با فرکانس پایین، نوسانات جوی را رصد می نماید و هدف با امواج رادیویی با فرکانس بالا مشاهده می گردد.

آنتونیو هیلز، معاون مدیر مرکز منطقه ای ALMA آمریکای شمالی و بخشی از تیم علمی، گفت: دستیابی به این وضوح بی نظیر به وسیله روش باند به باند، قابلیت های ALMA را به حد مطلق رسانده است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می نماید.

منبع: space

  • پخش زنده پرتاب موشک استارشیپ اسپیس ایکس را از دست ندهید!

  • میمون های فضانورد ایرانی 12 سال پس از پرتاب کجا هستند؟/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2246

به "واضح ترین عکسی که از فضا گرفته شده است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واضح ترین عکسی که از فضا گرفته شده است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید